Het expertisecentrum voor jeugd, samenleving en opvoeding in Zuid-Holland, JSO, heeft recentelijk met Seneca binnen zes weken een zelfstandige website ontwikkeld. De voormalige website van JSO was onderdeel van een gezamenlijk kennisplatform, waaraan de vijf Zuid-Hollandse CMO’s (Centra voor Maatschappelijke Ontwikkeling) en Expertisecentra een bijdrage leverden.
Sinds kort is JSO hét Zuid-Hollandse expertisecentrum voor jeugd. Met Seneca heeft JSO recentelijk een nieuwe zelfstandige website ontwikkeld. Door zelf de website te beheren, heeft JSO optimale vrijheid in de wijze van contentpresentatie. Overigens blijft er in de nieuwe website kennis gedeeld worden tussen de Zuid-Hollandse CMO’s, alleen via andere kanalen, zoals RSS feeds.
“De reden om een nieuwe site te willen was vooral gelegen in het feit dat bepaalde functionaliteit niet in het oude CMS beschikbaar was.” vertelt Margreeth Kadiks, communicatiemedewerker bij JSO. “Omdat het vorige platform een samenwerkingsverband was moesten ook de andere CMO’s in het CMS kunnen investeren. Dat was niet altijd mogelijk.”
“Daarnaast waren we na 4½ jaar wel weer eens toe aan een nieuwe, frisse uitstraling en een andere inrichting van de sitestructuur.” vervolgt Margreeth Kadiks. “Deze site is absoluut een verbetering en is ook enthousiast ontvangen door zowel klanten als medewerkers.”
Uitgangspunten bij de implementatie van de nieuwe website was een korte doorlooptijd en een gelimiteerd budget. Seneca adviseerde om de nieuwe website te realiseren op basis van SmartInstant, een rijke website-implementatie op basis van de nieuwste release van het succesvolle CMS Smartsite iXperion. SmartInstant biedt een echte Web 2.0 omgeving.