Selecteer een pagina

In samenwerking met Alex van Ginneken van Fvijf heeft Snakeware Multi Level Split testen aan haar websoftware toegevoegd.
Automatisch de best werkende pagina in beeld
De kracht van Multi Level Split testen, afgekort als MLS, is dat er twee verschillende teksten kunnen worden opgesteld onder bijvoorbeeld de welkomst pagina. Vervolgens wordt aan de bezoeker willekeurig een van de twee teksten getoond. Na een paar honderd bezoekers of meer kan CMS Enterprise, de websoftware van Snakeware, automatisch de beste werkende welkomst pagina eruit filteren. Het systeem houdt namelijk de effectiviteit van de pagina’s bij. Als blijkt dat er meer informatieaanvragen en verkopen plaatsvinden via de eerste tekst dan wordt de eerste tekst in deze de ‘winnaar’. “Door deze inpact zal het resultaat van je website met minimaal 50% verhoogd worden”, zegt Ate van der Meer van Snakeware, gebaseerd op Amerikaans onderzoek van Vertster.com.

Altijd de meest effectieve etalage
Het systeem stelt u dus in staat om constant te testen met verschillende webteksten en de best werkende tekst eruit te filteren. Dit levert een enorme ondersteuning aan diegene die de webteksten moet onderhouden en zorgt ervoor dat uw webpagina alleen maar beter wordt. “Eigenlijk kun je dit het best vergelijken met een etalage van een winkel, echter kun je nu twee indelingen maken en steeds testen welke van de twee het beste resultaat haalt”, vertelt Ate van der Meer van Snakeware. Het uiteindelijke doel is dat de website een zo hoog mogelijke opbrengst levert. Dit kan bestaan uit informatieaanvragen, nieuwsbriefinschrijvingen of verkopen. “Door continue geautomatiseerd te testen wordt de website elke dag beter”, legt Alex van Ginneken van Fvijf uit.

Enorme bezoekersaantallen vaak op niets gebaseerd
“De toevoeging van MLS aan onze websoftware haalt ook direct veel wind uit de zeilen voor wat betreft de altijd sterk overdreven hoge bezoekersaantallen waarmee menig website eigenaar strooit”, vertelt Ate van der Meer. “Wat ik hiermee wil zeggen is dat de bezoekersaantallen die websites veelal claimen vaak op niets gebaseerd zijn en als er dan al zoveel bezoekers zijn dan slijten deze vaak wel het tapijt van de winkel maar dragen niet bij aan de omzet.” Van der Meer vergelijkt zijn uitspraken met een drukke winkelstaat waarbij de ene na de andere winkeleigenaar vol trots roept dat er wel honderduizend, nee een miljoen mensen door de straat lopen. Wanneer echter gevraagd wordt hoeveel mensen echt in de winkel zijn geweest en vervolgens ook iets gekocht hebben zie je grote vraagtekens. “In onze samenwerkingen staat kwaliteit altijd voorop en door gebruik te maken van MLS kunnen wij samen met onze opdrachtgevers de kwaliteit echt omzetten in resultaat”, vertelt Ate van der Meer.

Betere websites die echt bijdragen aan resultaat
Snakeware kan met de toevoeging van MLS aan de CMS Enterprise software iedereen helpen die een betere website wenst die echt bijdraagt aan resultaat. “Bezoekersaantallen zijn niet interessant. Het gaat om kwalitatieve bezoekers en hoeveel je uit je bezoekers haalt. Zorg dat je een relatie met je bezoekers opbouwt en dat ze bij je kopen om vervolgens vaker bij je te kopen”, zegt Alex van Ginneken als webmarketeer, die al jaren goede resulaten boekt met deze filosofie en zijn ideeën aan Snakeware leverde voor het realiseren van MLS.

Bronnen: CMScentraal & Snakeware