Selecteer een pagina

Microsoft Dynamics CRM 3.0 is ontworpen om bedrijven precies dat te bieden wat ze verwachten van een Customer Relationship Management-systeem… een CRM waar u wat aan heeft. Het werkt op dezelfde manier als uw bedrijf. Uw IT-personeel kan Microsoft CRM integreren met bestaande systemen. Uw vertegenwoordigers kunnen Microsoft CRM gebruiken zonder Microsoft Outlook ooit te verlaten.

Er zijn twee versies van Microsoft CRM verkrijgbaar

Microsoft Dynamics CRM 3.0 Small Business Edition en Microsoft Dynamics CRM 3.0 Professional Edition bouwen biede voort op eerdere versies. Beide helpen grote én kleine bedrijven bij het ontwikkelen van sterke en dus winstgevende relaties met klanten. Hieronder volgt een kort overzicht van de nieuwste functies van Microsoft CRM.

Verbeterde integratie met Microsoft Office Outlook

Het belangrijkste doel voor de ontwerpers van Microsoft CRM 3.0 was uitstekende integratie met Microsoft Office Outlook, de meestgebruikte Office-toepassing. Betere integratie met Outlook houdt in dat de gebruiker minder vaak tussen toepassingen hoeft te schakelen en het programma sneller leert gebruiken. Het resultaat is hogere productiviteit van alle werknemers die met klanten te maken hebben. Gebruikers kunnen klantgegevens opzoeken, e-mail verzenden en beheren, afspraken maken en discussies met klanten vastleggen. En dat alles binnen Outlook.

Nieuwe module voor marketingautomatisering

Microsoft CRM beschikt over geavanceerde marketingmogelijkheden voor de planning, uitvoering en het beheer van meerdimensionale campagnes voor verkoop en marketing. Met geïntegreerde producten zoals Microsoft Office Word kunnen marketing- en verkoopmedewerkers snel een lijst met verkoopleads samenstellen, een brief schrijven of een direct mail maken. Vervolgens kunnen ze de campagne starten en de vooruitgang en resultaten bijhouden. U kunt zelfs de kosten en omzet van campagnes bijhouden. Met de Quick Campaign Wizard kunnen marketing- en verkoopmedewerkers in een handomdraai een e-mailbericht voor klanten maken en doelgericht naar een lijst met ontvangers verzenden. Microsoft CRM volgt de resultaten automatisch.

Nieuwe serviceplanningsmodule

Microsoft CRM heeft een geavanceerde functie voor planning waarmee u services beter verkoopt en plant. Via de nieuwe serviceagenda kunnen alle bevoegde gebruikers (servicemanagers, vertegenwoordigers en medewerkers van de klantenservice) servicebronnen voor het hele bedrijf bekijken en op basis daarvan een afspraak maken, die dan automatisch wordt toegevoegd aan de Microsoft CRM-record van de betreffende klant. U kunt uw bedrijfslogica integreren in de serviceagenda om bijvoorbeeld speciale vaardigheden of werktijden van verschillende technici op te geven. Met de Service Calendar hebt u in een oogopslag een overzicht van de beschikbaarheid van servicebronnen in het hele bedrijf, zodat u klanten sneller kunt helpen en optimaal gebruikmaakt van servicebronnen zoals mensen, voertuigen en faciliteiten.

Eenvoudiger aan te passen

U kunt Microsoft CRM eenvoudig aanpassen aan elk bedrijf. Met een paar muisklikken kan elke gebruiker, ook iemand zonder technische kennis, een nieuw object maken. Het schrijven van code komt er niet aan te pas. De gebruiker hoeft de toepassing zelfs niet te verlaten. Hierdoor kunt u Microsoft CRM op maat maken voor een bepaalde branche of zelfs een bepaald bedrijf. Ook het programmeren van meer ingrijpende aanpassingen is eenvoudiger. De kosten voor het integreren van uw bedrijfslogica, het koppelen van Microsoft CRM aan een andere toepassing of het aanpassen van de gebruikersinterface door een Microsoft-partner zijn daardoor lager. Microsoft CRM biedt bovendien diverse workflowverbeteringen zoals automatisch aanvullen van velden voor namen en datums alsmede aanbevelingen voor volgende stappen die de werksnelheid en daarmee de productiviteit van de gebruiker verhogen.

Betere rapportage

Het is even eenvoudig om gegevens uit Microsoft CRM te halen als het is om ze erin te stoppen. U kunt iedere willekeurige subset van Microsoft CRM-gegevens naar een Microsoft Office Excel-spreadsheet exporteren voor verdere analyse. Microsoft CRM biedt tevens een aantal standaardrapporten die via de onderliggende motor van Microsoft SQL Server Reporting Services met één klik op een knop kunnen worden gegenereerd. U kunt bovendien rapporten op maat maken die u vanuit Microsoft CRM kunt openen via een e-mailabonnement of een Microsoft Office SharePoint Portal Server-site. Gebruikers kunnen veelgebruikte rapporten ook opslaan. Elke keer dat zo’n rapport wordt geopend door de gebruiker, wordt het automatisch bijgewerkt met actuele gegevens. Het beste is misschien wel dat de beveiligingsmachtigingen in ieder rapport worden ingebouwd. Gebruikers hebben dus alleen toegang tot de gegevens waartoe ze gemachtigd zijn.

Wat kost Microsoft Dynamics CRM 3.0

Small Business Edition
  • Maximaal 75 gebruikers
  • Geschikt voor Microsoft Windows Small Business Server
  • Installatie in 10 muisklikken met behulp van een wizard
  • Gegegevens uit MS Outlook en Business Contact Manager zijn snel over te nemen
  • Prijs Server licentie (per server)  € 749,00 (Bron Covaris)
  • Prijs Client licentie (CAL) (per gebruiker)  € 599,00 (Bron Covaris)
Professional
  • Meer dan 75 gebruikers
  • Geschikt voor meerdere servers (distributed environment)
  • Geschikt om te gebruiken in een ASP-omgeving (Application Server Provider)
  • Prijs Server licentie (per server)  € 1.899,00 (Bron PerfectView)
  • Prijs Client licentie (CAL) (per gebruiker) €    899,00 (Bron PerfectView)
  • Is ook te huur voor 67-99 euro per gebruiker per maand (Bron Eindelijk CRM)

Bronnen: Microsoft.com gecombineeerd met gegevens van PerfectView, Covaris en EindelijkCRM
Bron: CRMcentraal