Selecteer een pagina

De vernieuwde website van ASICS UK is live gegaan. Het is de eerste van vijftien Europese websites die worden gebouwd met een nieuwere versie van het leidende web content management systeem GX WebManager.

Doel van de vernieuwde website is een eenduidige branding van het merk ASICS door het neerzetten van één corporate identiteit voor alle Europese landen. De Engelstalige website geldt als voorbeeld waarop de overige veertien landensites worden gebaseerd, mede doordat hier veel functionaliteiten van GX WebManager worden benut. De eerstvolgende websites die live gaan zijn die van de Benelux en Duitsland, daarna volgt de uitrol binnen de rest van Europa.

De migratie naar een nieuwere versie van GX WebManager maakt het voor de redactieleden van de diverse landen gemakkelijker om de websites zelfstandig te onderhouden, zonder tussenkomst van GX. Dit heeft met name veel voordelen voor het onderhouden en plaatsen van de vernieuwde flashanimaties binnen de website. Opvallend aan de website zijn verder de uitgebreide productendatabase en storelocator.

Het design inclusief nieuwe flashanimaties is gemaakt door Woedend! Communicatiedingen. Woedend! is het nieuwe wereldwijde lead agency van ASICS.

Bronnen: CMScentraal & GX