Klantenkennis voor elke medewerker
Wat was ook alweer de afspraak met die klant? Wie heeft het laatst met hem gesproken? Welke acties staan nog open bij die klant? Geef mij eens een overzicht van de openstaande orders. Allemaal vragen die dagelijks voorkomen.
Bij Fast Food Concepts (FFC) kunnen ze die vragen snel beantwoorden!
FFC beheert verschillende fast food-formules en heeft veel contacten met haar leveranciers. De 25 medewerkers hebben dagelijks te maken met klantcontact en dat maakt het noodzakelijk om een overzichtelijk systeem te hebben.
FFC heeft enkele jaren geleden besloten in zee te gaan met WinRIS. Vóórdat het verkoop- en marketinginformatiesysteem (CRM-systeem) geïmplementeerd kon worden, hebben ze goed nagedacht over welke functionaliteiten zij wilden gebruiken. Daarvoor werden verschillende werkgroepen in het leven geroepen, welke na de implementatie zijn blijven bestaan. Een coördinator per werkgroep was en is verantwoordelijk voor een goed gebruik van WinRIS.
De vragen van de werkgroepen worden regelmatig gebundeld en vertaald in nieuwe processen in het bestaande systeem of worden aangemeld bij WinRIS Nederland als wens voor aanpassing van het pakket. Door de goede samenwerking met WinRIS Nederland zijn de FFC-medewerkers zeer tevreden over het pakket.
Iedereen is verplicht om met WinRIS te werken; alle vormen van communicatie worden erin vastgelegd. Uiteindelijk levert het WinRIS CRM-systeem een belangrijke bijdrage aan het succes van FFC.
Voordelen van WinRIS zijn volgens FFC dat je meerdere taken open kunt hebben en dat het schakelen tussen die taken heel prettig werkt. Verder maakt men bij FFC veel gebruik van het maken van selecties binnen het klantenbestand; deze selecties worden dan commercieel bewerkt met bijvoorbeeld een mailing.
FFC vindt WinRIS een flexibel pakket dat goed in staat is om de processen binnen FFC te ondersteunen.
Bron: WinRIS