WP Sport Media (WPSM) en Weekbladpers Tijdschriften (WPT) hebben gekozen voor GX WebManager 9, het nieuwe product van GX, de grootste onafhankelijke leverancier van oplossingen voor web content management in Nederland. WPSM en WPT maken onderdeel uit van de onafhankelijke uitgeversgroep WPG Uitgevers en brengen bekende tijdschriften op de markt als Men’s Health, Runner’s World, Voetbal International, Opzij, Psychologie Magazine en Vrij Nederland. De eerste website van WPSM die gebouwd is met GX WebManager 9, Runnersweb.nl, is inmiddels live gegaan.
WP Sport Media en Weekbladpers Tijdschriften hebben als één van de eerste gebruikers gekozen voor GX WebManager 9 als platform voor alle web content management activiteiten. “Runnersweb is de eerste website die online gaat met GX WebManager 9, maar ook de website van Men’s Health zal volgen”, aldus Ton Hendriks, uitgever van WP Sport Media. “Als professionele uitgeverij met een breed scala aan tijdschriften hebben wij behoefte aan een internetplatform dat enerzijds stabiel is, maar dat tegelijk ook de mogelijkheid biedt om zeer snel en flexibel nieuwe dingen toe te voegen. Ook het delen van content over meerdere installaties op basis van open standaarden is voor ons belangrijk. Die twee dingen in combinatie met de prachtige nieuwe user interface heeft ons doen besluiten om GX WebManager 9 te gaan gebruiken.”
De vernieuwde site Runnersweb.nl bevat voedings- en trainingsschema’s, bannerplaatsen, integraties met de Runnersworld shop en RunnersTV. Deze laatste koppeling zorgt er bijvoorbeeld voor dat deelnemers tijdens een marathon gevolgd kunnen worden. De volgende websites die na Runnersworld overgaan naar GX WebManager 9 zijn Men’s Health, J/M Ouders en Vrij Nederland. GX WebManager 9 is in maart 2007 gelanceerd als nieuwe generatie product voor web content management. Dit innovatieve systeem biedt organisaties die volop gebruik willen maken van de ontwikkelingen op het Internet de mogelijkheid om snel nieuwe functionaliteit toe te voegen aan bestaande websites.
Bart Heilbron, commercieel directeur van GX: “Snel innoveren is in de meeste ICT omgevingen lastig, zeker als het gaat om systemen waar belangrijke bedrijfsprocessen van afhankelijk zijn. Toch is dat voor de activiteiten van uitgeverijen in het online kanaal van groot belang. Je moet voortdurend mee met de laatste ontwikkelingen omdat de moderne consument veeleisend is en hoge verwachtingen heeft. De redacties van WPSM en WPT nemen hun abonnees en lezers als uitgangspunt en ons nieuwe product GX WebManager 9 sluit helemaal bij aan bij deze manier van werken.”
De moderne consument in het online kanaal als uitgangspunt nemen is de basis van de visie en strategie van GX die wordt samengevat in de woorden ‘outside in’. GX WebManager 9 is het ideale product voor organisaties die flexibele, dynamische, interactieve en klantgerichte websites willen ontwikkelen als onderdeel van een online bedrijfsstrategie. Met dit nieuwe product zal GX zich als marktleider in Nederland verder ontwikkelen als best of breed product leverancier voor de internationale markt.
Bronnen: CMScentraal & GX