Yarden Uitvaartverzorging uit Almere heeft na een gedegen selectietraject de Software-as-a-Service (SaaS) oplossing van AFAS ERP Software gekozen voor de automatisering van de salaris- en personeelsadministratie. De keuze voor de ERP softwareleverancier uit Leusden levert de uitvaartorganisatie een kostenbesparing die kan oplopen tot 50%.
Yarden is een uitvaartorganisatie met 900 medewerkers. Criteria voor de HRM/Payroll software waren betrouwbaarheid en bewezen effectiviteit. Bovendien was Yarden op zoek naar een oplossing die de organisatie kon ontlasten. Volgens de heer Ger Rooth, hoofd van de financiële- en salarisadministratie van Yarden, biedt de software van AFAS de complete functionaliteit voor zijn afdeling: “Omdat de software met deze oplossing via het internet benaderd wordt, behoort het updaten en onderhouden van de software door onze eigen organisatie tot het verleden. Vanaf nu kunnen medewerkers, door nieuwe functionaliteiten als de Employee –en Management Self Service, eenvoudig digitale loonstroken opvragen. Daarnaast is het proactief onderhouden van de CAO door AFAS voor ons erg belangrijk.”
De architectuur van de AFAS Profit software is al jaren gereed om de medewerker en manager in de HR-processen te laten participeren. “Het begint met het vastleggen bij de bron”, aldus Bas van der Veldt, directeur Productontwikkeling bij AFAS. ”Het bedrijfsleven onderkent meer en meer de voordelen en het belang van procesautomatisering. De laatste anderhalf jaar komt de vraag vanuit organisaties zelf en wordt het als eis neergelegd bij de leveranciers. Om aan deze eis te voldoen heeft AFAS Profit, naast de Windowsprogrammatuur, op dezelfde database een HR-portal volledig geïntegreerd. Via deze portal kan de medewerker verlof aanvragen, declaraties indienen, verhuisgegevens invoeren en zijn digitale loonstrook bekijken.”