Selecteer een pagina

Aan het begin van het nieuwe jaar overloot CMScenter.be de belangrijkste trends in CMS-land van 2006. Vandaag deel 4 van dit overzicht. Voor heel wat surfers is hun zoekmotor, in de praktijk meestal Google, bijna het synoniem geworden van internet. Usability-experts weten al langer dan vandaag dat veel internetgebruikers zelfs de domeinnaam van een site die ze kennen in Google intikken, eerder dan in het daartoe bestemde veld van hun browser. De impact van de zoekmotoren op het internet is zondermeer enorm.

De zoekmotoren zijn de belangrijkste bronnen van trafiek geworden voor websites. Het is dan ook begrijpelijk dat de strijd om een topplaatsje te verwerven in de zoekmotoren, wanneer de surfer een bepaalde zoekterm intikt, een heuse miljardenbusiness is geworden. Deels door de inspanningen die bedrijven doen om hun websites te optimaliseren voor de ‘natuurlijke zoekresultaten’, deels door  het reserveren van tekstadvertenties die verschijnen bij die zelfde zoektermen.

Lees verder op CMScenter.be
Bron: CMScentraal