Selecteer een pagina

Recentelijk heeft Columbus IT, nu Columbus, de lancering van zijn nieuwe corporate branding en dienstenportfolio aangekondigd. Het bedrijf is van plan om met deze rebranding zijn investering en strategische focus op de verticale markten zakelijke dienstverlening, discrete productie, voedingsmiddelenindustrie en retail nog beter ondersteunen.

De rebranding is zowel op de Nederlandse website als de corporate website van Columbus ingevoerd. “De rebranding en positionering van Columbus weerspiegelt onze focus op onze belangrijkste sectoren, waaronder de zakelijke dienstverlening, de voedingsmiddelenindustrie, maakindustrie en retail,” aldus Thomas Honoré, CEO van Columbus. “Mede doordat we gesproken hebben met onze klanten in elk van deze strategische markten en regio’s zijn we tot deze rebranding gekomen.” De rebranding komt tot uiting in onder andere de naamsverandering, de nieuwe huisstijl en de nieuwe pay-off: Once you know how.

Naamsverandering

De naamsverandering van ‘Columbus IT’ naar ‘Columbus’ is een fundamenteel onderdeel van de rebranding. De reden waarom Columbus de ‘IT’ achter zijn naam heeft laten vervallen is omdat deze toevoeging Columbus ten onrechte in de IT-infrastructuur hoek positioneerde, terwijl het bedrijf vooral bekend staat om zijn adviesdiensten en kennis. Daarom is ook de pay-off ‘Once you know how’ toegevoegd. Honoré zegt: “De oude naam paste gewoonweg niet meer bij de huidige reputatie van ons bedrijf.”

Columbus heeft veel geïnvesteerd in de ontwikkeling van standaard oplossingen voor de zakelijke dienstverlening, discrete productie, voedingsmiddelenindustrie en Retail. Voor elk van deze vier sectoren lanceert het bedrijf een productportfolio: ColumbusService, ColumbusManufacturing, ColumbusFood en ColumbusRetail. Deze oplossingen voldoen veelal aan de vereisten van de industrie; voor circa tachtig procent. De overige twintig procent wordt met maatwerk ingevuld. Hierdoor kunnen klanten de volledige impact van de oplossingen op hun zakelijke prestaties ervaren, tegen een lagere total cost of ownership.

“Klanten willen een oplossing die klaar is voor gebruik. Tegelijkertijd willen ze toegang tot de volledige industriekennis en zakelijk inzicht, door onder andere overdracht van best practices. Onze diepgaande kennis van en betrokkenheid bij de vier sectoren zorgt ervoor dat onze vier verticale oplossingen sneller en meer kostenefficiënt kunnen worden geïmplementeerd, waarbij we ook de resultaten kunnen inschatten”, aldus Honoré.

De nieuwe pay-off van Columbus ‘Once you know how’ refereert aan de ontdekkingsreiziger Christopher Columbus. Nadat Columbus Amerika ontdekt had betoogden critici dat iedereen hetzelfde had kunnen doen. Columbus daagde de critici uit een ei rechtop op tafel te zetten en geen van ze slaagden hierin. Columbus brak het smalle uiteinde van het ei en zette het rechtop, waarop de critici reageerden dat ze dit een te gemakkelijke oplossing vonden. Colombus weerlegde deze kritiek met: Ja, ‘Once you know how’. Het bedrijf Columbus is uit hetzelfde eenvoudige principe gebouwd: met kennis klanten helpen efficiënter en succesvol te zijn op basis van bewezen best practices.