Selecteer een pagina

Nissan heeft aangekondigd een strategische deal met Microsoft aangegaan om een ​​wereldwijde customer relationship management (CRM)-systeem voor zijn dealers te creëren.

Het nieuwe systeem zal worden gebaseerd op Microsoft Dynamics CRM-software om een ​​set van de klant en dealer relationship management en sociale collaboration tools te creëren.

De tools zullen dan worden geleverd met behulp van de software leverancier cloudy platform-as-a-service (PaaS), Windows Azure, in een launch tot dealer van de grote auto handelaar netwerken in Japan en andere strategische geografische regio.

Andy Palmer, Nissan executive vice president zei:”Nissan is seeking a solution that will help meet our business needs, especially to better understand our customers and dealers.”

Kirill Tatarinov, Microsoft Business Solutions president, zei dat de deal een CRM system levert die Nissan verbindt aan klanten.

Nissan zei ook dat zij van plan is te onderzoeken hoe Dynamics CRM en Windows Azure samen gebruikt kan worden als een platform om andere applicaties te implementeren binnen het  netwerk van het bedrijf en mogelijk de information architecture te standaardiseren op cloud-gebaseerde middelen.

Microsoft has been aggressively trying to win customers over to hosted Dynamics CRM software for some time now. Microsoft is al enige tijd intensief bezig klanten over te winnen over naar hosted Dynamics CRM-software .

Bij Dell World is er nogal een kleine woordenwisseling plaatsgevonden tussen Steve Ballmer, Microsoft chief executive, en zijn cloud rivaal bij Salesforce.com, Marc Benioff.