Met VerzuimCorner biedt BusinessCorner een oplossing om het verzuimbeleid te ondersteunen in aansturing, uitvoering, beheer en controle door middel van een complete verzuimregistratie. Of u er nu voor kiest om alles in eigen regie te houden, of onderdelen uit te besteden. VerzuimCorner ondersteunt u in uw verzuimmanagement online.
Verzuimbeheersing is een belangrijk onderdeel van uw beleid. Het uitvallen van een medewerker voor kortere of langere tijd kan voor de werkgever verstrekkende, financiële, gevolgen hebben. Door veranderende wet- en regelgeving schuiven verantwoordelijkheden en lasten van ziekteverzuim steeds meer naar de kant van de werkgever. Om risico’s en kosten van ziekteverzuim te beperken wordt steeds meer tijd en aandacht van de werkgever vereist.
VerzuimCorner kan ingezet worden als ondersteunende software voor dienstverlenende organisaties die bedrijven ondersteunen op het gebied van het ziekteverzuimproces en verzuimmanagement en heeft de onderstaande mogelijkheden:
Ziek- en herstelmelden
Registratie van ziek- en herstelmeldingen. Eventueel via een in te richten vragenlijst structuur om sneller en duidelijker probleemgevallen, mogelijk langdurig verzuim, te signaleren.
Integraal verzuimdossier
De applicatie werkt met een integraal verzuim dossier, waarin alle (incl. de arts) partijen die be trokken zijn bij het verzuimbeheer, hun verslag en relevante besluitvorming digitaal opslaan. Alle besluit- vorming en correspondentie over het onderhavige verzuimgeval is aldus on-line voor alle betrokken partijen direct beschikbaar. Hierdoor worden overdrachtsproblemen voorkomen en vertragingen vermeden (opbouw reïntegratie dossier).
Termijnbewaking (Poortwachter en best-practices)
Elke uitstaande actie krijgt een eigenaar en wordt gevolgd door een termijnbewaker. Termijnen zijn gebaseerd op best-practices, de Wet of naar eigen inzicht ingeregeld. Verzuimmanagement signalering kan op basis van takenlijsten met statusweergave, of b.v. via e-mail notificatie. NB. Termijnoverschrijdingen zijn te herleiden naar hun veroorzakers.
Arbofunctionaliteit
Afspraken met bedrijfsartsen kunnen via een agendafunctionaliteit gepland worden. Gespreksverslagen en adviezen kunnen direct worden ingevoerd en meegegeven aan de werknemer en vervolgacties kunnen direct worden uitgezet. De arts kan per case een (afgeschermd) medisch dossier opbouwen.
Documentbeheer
Alle gehanteerde verzuimdocumenten van het eigen bedrijf, de arbo-arts, de case-manager, de reïntegratie manager, het UWV etc, bevinden zich als digitale templates in het systeem. Alle documenten worden tevens direct gekoppeld aan het dossier in de applicatie opgeslagen.
Procesbeheer
Naast standaard processen kunnen eigen processen worden toegevoegd en beheerd. Deze kunnen op diversie (organisatie) niveaus specifiek worden toegespitst.
Bronnen: VERZUIMcentraal & Verzuimcorner