Onlangs heeft The Shirtmakers een ERP software oplossing geïmplementeerd die speciaal is ontwikkeld voor Private Label organisaties. Met “itSuitsFashion Private Label” van it suits IT, worden alle generieke en karakteristieke bedrijfsprocessen van dit soort bedrijven optimaal ondersteund. Hierdoor is alle informatie duidelijk, zijn de processen beter te controleren en zijn de mogelijkheden voor managementrapportages geoptimaliseerd.
Paul Jonker, CEO van it suits IT, zegt: “In de Private Label branche zijn de bedrijfsprocessen anders dan bij fashionmerken en –groothandels. Alles is gebaseerd op het modelbestand of contract waarop gewerkt wordt met de klanten van het Private Label bedrijf. Op basis van dit contract worden de verkoop- en inkooporders gemaakt, wordt de productie gedaan en vindt de uitlevering plaats. Er kwam steeds meer vraag uit de markt naar een specifieke oplossing voor Private Label bedrijven. Met “itSuitsFashion Private Label” is nu een standaard ERP oplossing beschikbaar voor dit type bedrijven, waardoor deze duur maatwerk kunnen vermijden en automatisch met alle software upgrades mee kunnen.”
Liselotte Mak, Finance Manager bij The Shirtmakers, zegt: “it suits IT en The Shirtmakers hebben gezamenlijk de finetuning van de ERP oplossing gedaan. Hierdoor heeft The Shirtmakers extra input gegeven vanuit gebruikersperspectief, waardoor we tot een oplossing zijn gekomen die helemaal passend is voor Private Label bedrijven. Zowel The Shirtmakers als it suits IT hebben deze samenwerking als heel positief ervaren.”
“In onze nieuwe ERP oplossing zit een dashboard wat alle documenten en entiteiten per contract bij elkaar houdt. Dit houdt het werken met vele contracten –wat typerend is voor onze branche- voor ons heel overzichtelijk en beheersbaar en de onderlinge communicatie is een stuk eenvoudiger geworden omdat iedereen met dezelfde data werkt.”
Liselotte Mak zegt: “De koppeling tussen inkoop- en verkooporders werkt subliem en we zijn er aanzienlijk op vooruit gegaan met betrekking tot rapportage opties. Alle informatie is via één plek in het dashboard te bereiken. Per klant en collectie kunnen we nu veel makkelijker verkopen, winst etc. vaststellen. Daarnaast treden er geen onnodige vertragingen meer op in de processen, omdat we tijdiger op de hoogte zijn van lopende orders en knelpunten.”