Selecteer een pagina

Het top kanaal voor internationale communicatie in Nederland gebruikt voor de aanbieding van context bewuste content management Hippo CMS systeem.

Het ministerie kan met Hippo CMS communiceren met het publiek via applicaties, sociale media, het mobiele web en websites. Dit systeem biedt het publiek de mogelijkheid om content te consumeren hoe, waar een wanneer zij dat willen. Hippo is enthousiast dat zij kunnen aankondigen dat het Nederlandse Ministerie van Buitenlandse Zaken Hippo CMS software wil gebruiken voor de belangrijkste website van het ministerie.

Nederland zet zich volledig in om een veilige, stabiele en welvarende wereld op te bouwen. Bij het realiseren van haar missie, speelt het internet een grote rol en het web is een van de belangrijkste communicatiemiddelen voor het ministerie. Recentelijk heeft het ministerie haar web content platform voortgezet en overgebracht naar Hippo CMS.

Een grote uitdaging – Voortzetten van meerdere websites tegelijkertijd en de prestaties corrigeren

Er was voor het ministerie een grote uitdaging. De organisatie had met de meer dan 150 websites van consulaten en ambassades, elk in een verscheidenheid van de talen Spaans, Nederlands, Duits, Engels en Frans, de behoefte aan een solutie die zou helpen bij het voortzetten van deze sites onder één web content beheer oplossing. Het ministerie heeft daarnaast behoefte aan een solutie die hen de mogelijkheid biedt om web content uit te breiden naar andere talen zoals Chinees, Arabisch, Japans, Russisch en Koreaans. Ten slotte, omdat 150 websites zouden worden geconsolideerd, was een solutie nodig die zowel de bestaande navigatiemanieren als hun inspanningen voor Zoek Machine Optimalisatie (SEO) zou verbeteren, zeer gewild voor de overheidsinstantie.

De solutie: Gemakkelijkere infrastructuur en sterk gecorrigeerde prestaties

Hippo CMS en Het voordeel van de Context Bewuste Server was de sleutel om succes te boeken voor het ministerie. Het team van Hippo werkte samen met het ministerie om te zorgen voor de realisatie van een totale oplossing voor het nieuwe web content platform. Hetgeen gedaan moest worden:

–          De 150 websites van consulaten en ambassades moesten worden samengevoegd tot 1 site

–          15 Nieuwe talen moesten aan het platform worden toegevoegd

–          Er moest een nieuwe navigatie framework en facetten zoekopdracht worden ingesteld

–          De snelheid van de website moest worden verdubbeld en dit moest SEO geoptimaliseerd zijn

Grote resultaten, minder kosten en betere prestaties

Het ministerie heeft bijzonder positieve resultaten geboekt in hun inspanningen, zowel bij het optimaliseren van hun resultaten als hun kostenbesparing. Gerco Broekstra, Web Coördinator van het Ministerie van Buitenlandse Zaken, zei: “Onze missie is het behartigen van de belangen van de Nederlandse burgers, bedrijven en instellingen in meer dan 150 steden over de hele wereld. Onze website is een directe weerspiegeling van die missie. De overstap naar Hippo CMS heeft ons in staat gesteld om de prestaties van onze site voor zoekmachines te verdubbelen, en tegelijkertijd het systeem gebruiksvriendelijker te maken. Dit helpt ons om sneller en veel efficiënter te communiceren. We zijn erg blij dat we zijn overgestapt op het Hippo CMS platform.”

Zowel tijdens de projectfase als na de live gang, is gebleken dat het ministerie van Buitenlandse Zaken er goed aan heeft gedaan om te kiezen voor Hippo CMS.