Onder bedrijfsdata klanten, maakt 18 procent gebruik van externe aanbiedingen zoals gehoste en cloud-gebaseerde diensten. Dit is een toename vergeleken met de 12 procent in 2011, volgens de J.D. Power and Associates 2012 Business Data Satisfaction Studie (SM) die recentelijk werd vrijgegeven.
De studie ontdekte ook dat cloud-gebaseerde diensten populairder zijn onder grotere bedrijven. Twintig procent van grote ondernemingen en veertien procent van kleine/ middelgrote bedrijven gebruiken een cloud dienst, terwijl slechts vijf procent van de hele kleine bedrijven gebruik maakt van cloud-diensten.
Kabel leveranciers hebben een hogere rank in algemene voldoening dan traditionele telecommunicaties – of telecomleveranciers. Kabel leveranciers houden een significant hogere tevredenheidsrank op het gebied van eerlijkheid van contractcondities en het gemak van het begrijpen van de prijsgevingsopties.
Frank Perazzini, telecommunicatie directeur bij J.D. Power and Associates, zei: “Jaren lang hebben telco leveranciers een hogere rank gehad binnen de klant tevredenheid dan primaire kabelleveranciers dankzij de prestatie en betrouwbaarheid. Kabel leveranciers hebben nu een hogere rank in prestatie en betrouwbaarheid dankzij hun voordelen op het gebied van data verzend snelheden. Ze hebben verder de gap gesloten met hun telco tegenhangers omtrent de stabiliteit van hun data connecties.”
De studie wijst ook uit dat het leveren van zakelijke klanten met een SPOC (enkel contactpunt) klantverloop kunnen verminderen en loyaliteit opbouwen. Over alle segmenten, geeft slechts 16 procent van ondernemingen met een SPOC aan dat zij waarschijnlijk binnen een jaar zullen overstappen, vergeleken met 20 procent van de bedrijven zonder een SPOC.
Er zijn zes factoren die worden gebruikt om tevredenheid te meten over alle drie segmenten: prestatie en betrouwbaarheid, kosten van diensten, verkoop vertegenwoordigers en account leidinggevenden, facturering, aanbiedingen en promoties en klantenservice.