Selecteer een pagina

Aangezien de technologie op elk handelsvlak blijft ontwikkelen, zorgen begrippen als social media en de cloud voor snelle veranderingen op het gebied van customer relationship management (CRM). Deze verandering is voornamelijk te merken in de groeiende midmarket, waarbij de ene CRM-provider na de andere steeds weer op zoek gaat naar oplossingen voor grotere oplossingen met meer diegang.

Nieuwe CRM Software uitgaves

Klanten begrijpen het verschil tussen ondernemingen en middelgrote bedrijven niet, en terecht ook. Dus wanneer de klanten een volwaardige CRM software ervaren bij een onderneming, verwachten zij automatisch dezelfde oplossing bij een middelgroot bedrijf. Dit kan soms heel moeilijk zijn voor middelgrote bedrijven, omdat dat soort enterprise-level oplossingen niet goedkoop zijn of een uitgebreide IT-infrastructuur vereisen.

In de afgelopen jaren, begon de ware kracht van cloud computing de kloof tussen enterprise computing en de midmarket te sluiten, waarbij CRM leveranciers hun aanbod uitbreidden. Onlangs hebben zowel Kana Software en Really Simple Solutions een nieuwe CRM oplossing gelanceerd die waarschijnlijk enterprise-level diensten bieden voor SMB’s.

Kana Software heeft onlangs Kana Express gelanceerd, meldt een artikel in eWeek. Deze oplossing combineert vragen via de telefoon, email, self-service pagina’s, chat en social media in één plaats. Met deze informatie zorgt de software ervoor dat vertegenwoordigers al gauw een oplossing vinden. De software wordt geleverd als een dienst, waarbij het management wordt geholpen aan een grote customer database zonder de vereiste IT-infrastructuur.

Really Simply Solutions heeft onlangs een nieuwe extensie toegevoegd aan een bestaand product. Hiermee beschitk de software over verschillende email functionaliteiten, welke normaliter alleen beschikbaar zijn in dedicated email systemen. Volgens de Sacramento Bee is het doel hiervan om SMB’s te voorzien van een eenvoudige manier om email te beheren op een zodanige wijze waarbij enterprise-type middelen nodig zijn.

CRM in de Midsize Space

Zoals uit deze voorbeelden blijkt, zijn vooruitgang in de technologie en de groei van de wolk snel de kloof tussen enterprise-oplossingen en die beschikbaar zijn voor het MKB. Zoals de schaalvoordelen in de cloud steeds meer worden uitgesproken in de komende jaren, verwacht dan grotere CRM oplossingen die op de markt zullen komen waarbij de huidige CRM voordelen van enterprise businesses virtueel zullen eindigen.

CRM bestaat in een vreemde plaats in een bedrijf, op een kruispunt tussen IT, marketing en customer service, waardoor het vaak moeilijk is om plannen en te bezitten. Maar vergist u zich niet, met elke CRM uitgave, zijn de moeren en bouten van de CRM oplossing in handen van de IT-afdeling.

Andere afdelingen van het bedrijf zullen nog steeds behoeften hebben en input nodig hebben, maar zoals CSM software groeit waarbij grote hoeveelheden archieven en dienstenintegratie, willen IT managers een plannen, bouwen, onderhoud en vooral een iegen CRM oplossing bezitten.

Dat wil zeggen dat IT managers moeten inzien dat de technologie steeds verandert, en dat zij gereed moeten zijn om de nieuwe CRM oplossing te accepteren. Zorgen over de cloud zijn niet onverdienstelijk, maar dit is een revolutie die niet kan worden voorkomen als gevolg van onzekerheid. Het omarmen van de nieuwe wereld van cloud-gebaseerd en aangesloten CRM software laat middelgrote bedrijven klanten servicen op een veel hoger niveau. En iedereen die weigert zich aan deze nieuwe ontwikkeling aan te passen, zullen hun klanten langzaam kwijtraken aan hun cincurrenten.

Een geweldig product bezitten is no lang niet zo geweldig. Klanten moeten worden aangesloten op bedrijven waar zij zaken meedoen en zijn moeten het gevoel krijgen zich speciaal te voelen. De groei van de technologie biedt bedrijven, die te groot zijn  in de midmarket, om in de plaats daarvan te zoeken en de en de nieuwe oplossingen aannemen die voorheen alleen mogelijk was voor grote bedrijven. Op deze 2 oplossingen