Selecteer een pagina

 

Een e-mail marketing programma bevat vele onderdelen en om succesvol te zijn, zijn er meerdere punten in het e-mail marketing proces die geïdentificeerd en geperfectioneerd dienen te worden.

Hieronder een weergave van die punten:

Kies een naam – De eerste strijd die je dient te overwinnen is de strijd om je lijst te bouwen. Geen lijst houdt in geen e-mail marketing programma. Om deze strijd te winnen, wordt een stimulans aangeraden. Geef nieuwe abonnees iets wat ze bij niemand anders kunnen krijgen.

Krijg een levering – De tweede strijd is het belanden in het postvak, dat geeft je e-mail de kans om gelezen te worden. Indien je als spam wordt gerekend, of nog erger, de mail wordt verloren, dan is de oorlog voorbij. Wees er zeker van dat je CAN-SPAM meegaand bent door een betrouwbare e-mail dienst te gebruiken en wees er zeker van dat de mensen die de e-mails krijgen, deze verwachten.

Krijg een opening – De derde strijd is gewonnen doordat iemand op je e-mail klikt en deze opent. Hoe vaak de mails geopend worden, verschilt enorm van industrie tot industrie, bedrijf tot bedrijf en tussen verschillende typen e-mails. Je doel moet zijn om 100% te bereiken, ongeacht hoe onmogelijk dat is. Hoe bereik je dit? Test je onderwerpregels. Stop nooit om deze te testen. De beste onderwerpregels zullen de beste openingscijfers behalen.

Krijg een klik – De vierde strijd wordt gewonnen doordat iemand in een e-mail klikt om te belanden op je website of verkooppagina. Het is een strijd die gemakkelijk wordt verloren door een tekort aan ontwerp, slecht geschrijf of content die niet voldoet aan de verwachtingen. Zodra iemand een mail opent, wil hij het aanbod zien en wil hij weten hoe hij hier gebruik van kan maken. Test het veranderen van het aantal links, de hoeveelheid tekst en de hoeveelheid afbeeldingen die je gebruikt. Meerdere klikcijfers betekenen betere e-mails.

Verkoop wat – Dit gaat minder over de e-mail dan over de verkoop of landingpagina en het aanbod dat wordt gemaakt, maar het is toch een kritisch deel van een succesvolle e-mail marketing campagne. Hoe betaal je voor de e-mails zonder wat te verkopen? Als je namen krijgt, e-mail wordt geleverd, ze worden geopend en er wordt op ze geklikt, maar je kan niet verkopen, dan is het hoog tijd om je aandacht te wijden aan de website en het afreken proces. De oorlog is bijna gewonnen, het is tijd om serieus te worden.

De e-mail marketing oorlog winnen, is niet gemakkelijk. Gelukkig kun je het je veroorloven om je manier te testen totdat het een winnende strategie wordt zonder levens te verliezen en miljarden uit te geven. Succes!