Onlangs kondigde Infor de toegankelijkheid van Inforce Marketing aan. Dit is een nieuwe software as a service (SaaS) applicatie van de ERP software leveranciers samenwerking met online CRM provider Salesforce.com. Het nieuwe aanbod is ontworpen om organisaties te helpen met het beheer van hun marketing activiteiten, zoals het vaststellen van budgetten en uitvoeren van multi-channel campagnes en werkt naadloos samen met Infor ERP systemen via ION Infor’s middleware.
Inforce Marketing is een native Force.com applicatie, dat wil zeggen dat het is gebouwd op de Salesforce.com-platform, en is door de gebruikers toegankelijk via hun Salesforce applicatie. De software heeft vier belangrijke aandachtsgebieden, inclusief lead optimalisatie; analyse en rapportage; multi-channel campagne management en budgettering en planning.
Wat betreft de planning en budgettering, helpt de software de gebruikers door het proces van het creëren van budgetten en sales campagnes. Het bevat “lead calculators” die de professionals door het hele proces helpt om hun lead generatie behoeften te identificeren.
Zodra een plan is geplaatst, kan dit worden uitgevoerd met Inforce Marketing, welke multi-channel campagne management functionaliteiten ondersteunt voor snail mail, email, telemarketing en social media. De software automatiseert het follow-up proces, waarbij marketing professionals efficiënter worden door het elimineren van handmatige opdrachten.
Terwijl de campagne wordt opgevoerd en er aankopen binnen komen, de terugkoppeling van Inforce Marketing op marketing investering (ROMI) tools helpen de marketing pro’s scheiden van de minder goede marketing investeringen, om hierna een follow-up te arrangeren. De software kan zelfs leiden tot marketing activiteiten voor specifieke leads op basis van acties die leads te nemen.
Zodra een lead leidt tot verkopen, kunnen enkele rapportage- en analysetools (zoals KPI’s) de effectiviteit van de campagnes volgen en het budget en de plannen naleven. Er zijn ook tools die de inkomsten kunnen schatten en analyse tools die de marketing professionals het totale plaatjes aantonen.
Het algemene doel van de software is om het denkwerk van marketing weg te werken, en processen die leiden naar hogere inkomsten te implementeren. Dit software type was al beschikbaar, maar veel te duur en moeilijk te beheren, zegt George Wright, senior vice president en general manager van CRM bij Infor, in een persbericht.
Hij zegt: “Inforce Marketing breekt deze barrières en verhoogt de samenwerking door het combineren van real-time informatie uit meerdere bronnen via Salesforce interface, bieden van snelle en effectieve resultaten, terwijl de kosten ook onder controle worden gehouden.”