Selecteer een pagina

Onder B2B organisaties, is het gebleken dat het gebruik van geïntegreerde marketing automatisering de effectiviteit van potentiële klanten generatie stimuleert. Dit is gebleken uit verschillende statistieken zoals de hoeveelheid van gegenereerde klanten gegenereerd, de kwaliteit van potentiële klanten die zijn verwezen naar verkoop teams en de hoeveelheid leads die zijn geaccepteerd door de verkoopafdeling. Dit alles is beschreven in een rapport door Lenskold Group en The Pedowitz.

De studie wees uit dat ruw geschat de helft (51 procent) van de ondervraagde potentiële klanten generatie marketers  gebruik maakt van een soort geïntegreerd marketing automatisering platform (ofwel een systeem dat is geïntegreerd met CRM en verkopen). Een andere 19 procent gebruikt een marketing automatisering systeem dat niet is geïntegreerd met CRM of verkopen.

Van deze 15% die gebruik maakt van een geïntegreerd marketing automatisering platform, citeert meer dan zes tiende deel (61 procent) potentiële klanten kwantiteit als een hoofdzakelijk voordeel voor hun systeem. Toch citeert 60% een hogere kwaliteit van potentiële klanten die zijn doorgeschoven naar de verkoopafdeling.

Deze twee statistieken zijn vaak de eerste die worden beïnvloed door automatisering – en ze zijn het gemakkelijkst om te traceren. Verkoop aanname, die omhoog gaat als de kwaliteit van potentiële klanten is bewezen aan het verkoopteam, is hoger voor 48% van de marketiers.

Het is interessant dat één uit de vier potentiële klanten gen marketeers (28%) een toename in inkomsten per verkoop rapporteert.

De statistieken over de mate van invloed op klantenwaarde is oorspronkelijk geen hoge prioriteit geweest voor potentiële klanten marketeers. Toch wanneer marketers zich meer concentreren op content marketing, wordt hun invloed op klantenwaarde kritischer. Dit staat geschreven in het rapport.

Op die manier zegt ruw geschat één in de vier marketeers dat zij geen maat hebben voor complete marketing inkomsten contributie (28%), inkomsten per verkoop (27%) en potentiële klanten naar gesloten verkoop conversie niveau (22%).