Selecteer een pagina

Etihad Airways is begonnen met de implementatie van zijn nieuwste oplossing van Sabre software waardoor de miljard dollar technologie overeenkomst wordt ingelost die het afgelopen jaar door de twee bedrijven is gesloten.

Als een deel van zijn voortdurende streven om ’s werelds meest efficiënte luchtvaart technologie infrastructuur te creëren, heeft het bedrijf Sabre codeshare overgenomen. Dit is een netwerk en vloot beheer software om planning operaties te beheren.

Deze nieuwe mogelijkheden vullen de reeds geselecteerde technologie van Sabre aan – waaronder passagiers reserveringsoftware – hoofdzakelijk wegens de naadloze aanlevering van data tussen de systemen die de efficiëntie zal verhogen in gebieden zoals planning, sleuf ordening, route optimalisering en connectiviteit van passagiers.

Etihad Airways is ook een lanceringpartner van Sabre voor de netwerkmanagement software, een programma dat vliegmaatschappijen in staat stelt om intelligente schema aanpassingen te maken om connectiviteit door hubs te verbeteren.

De goede afstemming van schema’s biedt luchtvaartmaatschappijen de mogelijkheid om verbindingsverkeer omzet te maximaliseren terwijl zij de best mogelijke diensten bieden aan hun passagiers.

Deze nieuwste migraties houden in dat Sabre nu de enige technologie leverancier is van Etihad Airways voor planning en het is toegewijd in het helpen van luchtvaartmaatschappijen om hun internationale netwerk uitbreiding en omzetdoelen te bereiken.

Kevin Knight, Chef van Strategie en Planning Officiers bij Etihad Airways, zei: “Etihad Airways groeit snel en de technologie van Sabre helpt ons om netwerk moeilijkheden te beheren terwijl de meest profiteerbare aanpakken voor netwerk en vloottoewijzing worden gevonden. Het zijn van de lanceerpartner van Sabre voor zijn netwerk beheer software demonstreert ook onze betrokkenheid bij de relatie en het belang van het werken met een enkele technologiepartner om onze lange termijn doelen te behalen. De software vergemakkelijkt moeilijke processen, omdat het operationele informatie combineert met passagier gedragingdata en potentiële aanpassing opties van het schema creëert, die ons in staat stelt om profiteerbaarheid te maximaliseren.”

Darren Rickey, Vice Presicent van de Commerciële Planning Oplossingen afdeling bij Sabre Airline Solutions, zei: “In een vroeg stadium onderzoek zijn wij erachter gekomen dat de netwerkmanagement software typisch verbeteringen in de profiteerbaarheid genereert van 1 en 2.5 procent. Maar de bredere relatie en de rol van Sabre als enige technologie leverancier van Etihad Airways houdt in dat we verder zullen werken met onze collega’s in de luchtvaartmaatschappij op een dagelijkse basis om te verzekeren dat onze software efficiëntie verbeterd en de meeste mogelijke voordeelmarges creëert.”

De technologie van Etihad Airways is geïmplementeerd doordat er gebruik is gemaakt van de gehoste infrastructuur software als dienst (SaaS) van Sabre en de uitgebreide klant consultatie is gevolgd.