Onlangs heeft trainings- en adviesbureau gekozen voor Sales OnDemand van softwareleverancier SAP. Met deze software streeft Schouten & Nelissen naar het verkrijgen van meer inzicht in de lopende verkoopcyclussen in verschillende landen. Daarnaast moeten de leden van internationale salesteams steeds meer informatie met elkaar kunnen wisselen. Om dit te verwezenlijken heeft Schouten & Nelissen dus gekozen voor Sales OnDemand. Deze oplossing is een op cloud-gebaseerde customer relationship management (crm) oplossing, waarmee de organisatie zijn klantrelaties internationaal mee zal kunnen leiden.
Sales OnDemand, de cloud-gebaseerde crm van SAP moet aansluiten op de e-mailomgeving van Microsoft Outlook en de collaboratiemogelijkheid. Er zal hierbij gekeken worden naar de samenwerking en kennisdeling tussen de verschillende verkoopteams. Het streven is om op een soortgelijke manier als Twitter te kunnen communiceren. Verder moet het systeem gebruikt kunnen worden op mobiele apparaten zoals tablets en smartphones.
Schouten & Nelissen, trainings- en adviesbureau maakt al gebruik van SAP ERP-software. Het is de bedoeling dat de Sales OnDemand met de SAP ERP-software samengevoegd moet worden.
Sales OnDemand
Sales OnDemand is door SAP ontworpen op grond van interviews met commerciële medewerkers bij 2400 klanten. Vanuit de ervaring van de klanten werden de specificaties voor een in hun vak bruikbare oplossing om klantenrelaties te verwerven, te beheren en verder uit te bouwen. Bij de ontwikkeling van Sales OnDemand werd er vooral rekening gehouden met het gebruiksgemak. Het invoeren van Sales OnDemand en inwerken van de verschillende medewerkers van de opdrachtgever zal zelf worden uitgevoerd door SAP. Schouten & Nelissen wordt door SAP partner Acorel bijgestaan.