Selecteer een pagina

Microsoft onthulde recentelijk de nieuwste update van zijn Dynamics CRM software. De software is nu voorzien van een nieuwe gebruikersinterface integratie met de Skype Voice over Internet Protocol of VoIP dienst en een volledigere verbinding met de Yammer sociale netwerk dienst.

Microsoft kondigde ook aan dat een kruisingplatform CRM mobiele ondersteuning op de iPhone, Android toestellen en Blackberry telefoons zal worden uitgesteld tot het komend jaar. Dit is de tweede uitstelling.

Volledige integratie van Yammer met Dynamics CRM is één van de uitkomsten van de 1.2 miljard dollar aankoop van Microsoft voor de onderneming sociale netwerk dienst in juni. Met vijf miljoen gebruikers wordt verwacht dat Yammer Microsoft zal helpen om de competitie in de sociale netwerk strijd bij te houden.

Yammer was reeds beschikbaar als een Dynamics CRM toevoeging, maar wanneer er in december een nieuwe dienst beschikbaar wordt gesteld, zal het met het Microsoft platform worden geïntegreerd. Gebruikers van Microsoft Dynamics CRM software kunnen Yammer betreden om CRM data, activiteiten en informatie te delen met medewerkers, klanten en cliënten.

Yammer berichten kunnen worden ingebed in Dynamics CRM gegevens en bevatten “volg” en “vind ik leuk” knoppen. Wanneer een medewerker een actie onderneemt en registreert bijvoorbeeld, wordt een Yammer pagina gecreëerd om medewerkers in staat te stellen om de actie te volgen en hun mening te delen. Deze interacties zijn niet alleen beschikbaar op de Yammer pagina, maar ze worden ook ingebed in de Dyanmics CRM rapporten.

Dynamics CRM maakt ook gebruik van Skype, die Microsoft in mei heeft gekocht voor 8.5 miljard dollar. Via Skype kunnen gebruikers rechtstreeks vanuit Dynamics CRM video en mondelinge conversaties hebben met collega’s of klanten. Een productdemonstratie toont aan hoe een gebruiker van Dynamics CRM een Skype conversatie box ziet aan de rechterkant van het scherm. Aan de linkerkant heb je een overzicht van de persoonlijke informatie en andere data van de persoon.

Seth Patton, de senior directeur van Microsoft Dynamics CRM, zei dat de gebruikersinterface van Dynamics CRM naast Skype en Yammer een metamorfose heeft doorstaan. Het is nu beter gestroomlijnd. De interface verandert  van een langdurige transactionele aanpak naar die van een geleide ervaring.

De Dynamics CRM Online dienst update biedt ook nieuwe cloud uitbreidingsopties en een bulk data applicatie programmering interface dat grote hoeveelheden rapporten creëert, update en wist. Deze nieuwe functionaliteit voegt batch mogelijkheden toe om meerdere creaties bijeen te brengen, te updaten en acties te deleten binnen een enkel Web dienst gesprek.

De update biedt Dynamics CRM ondersteuning op Chrome, Internet Explorer, Firefox en Safari Web browsers die werken op PCs, iPads en Macs. De enige manier waarop een gebruiker nu Dynamics CRM kan betreden terwijl hij op straat is, is echter via de Safari browser op een iPad. Microsoft heeft mobiele toegang tot het programma voor een tweede maal uitgesteld.