Selecteer een pagina

Noppies die de aanbieder is van de bekende kinder- en zwangerschapskleding van het merk Esprit heeft een nieuwe B2B webshop geïntroduceerd. Deze webshop werkt op basis van  een tool genaamd eFashion Engine, die het mogelijk maakt voor Noppies om relevante aspecten van zijn ERP-stelsel samen te voegen met de doortastende en aanschouwelijke mogelijkheden die het internet verschaft.

Noppies besloot de nieuwe B2B webshop te lanceren, wegens het uitblijven van goede prestaties van de oude.  In de nieuwe eFashion Engine B2B webshop worden er ongeveer 4000 modellen van Noppies en Esprit voor moedercollecties aangeboden voor wederverkopers; de . De peilers van de nieuwe B2B webshop zijn simpelheid en flair.

De eCommerce Manager bij Noppies, Jimte Jepma, geeft aan vooraf duidelijke doelen vastgesteld te hebben. De nieuwe B2B webshop moet instinctief en eenvoudig zijn in gebruik en daarnaast ook instructief. De gebruikersstroom vanaf het inloggen tot het plaatsen van de bestelling moet juist, simpel en duidelijk zijn. De wederverkopers moeten genoeg inlichtingen kunnen achterhalen inzake de items, alsook de marketingbijstand die Noppies hen kan verlenen.

Het ERP-stelsel wordt al geruime tijd naar volledige voldoening in stand gehouden  door it suits IT dat Noppies en zijn systeem in z’n totaliteit kent. De keuze voor it suits IT was gauw gemaakt toen zij hun B2B webshop voorhielden aan Noppies. De B2B webshop van Noppies bevat fantastische functies. Ook is hierin de gehele prijsredeneerkunde en conditieberekening gemultipliceerd, zodat de cliënt onmiddellijk kan zien wat de prijs van een artikel is, gebaseerd op  integrale klantvoorwaarden. Overigens hanteren de B2B webshops en B2C webshops van Noppies gedeelde middelen, waaronder het Product Management Systeem en de Beeldbank. Verder is de B2B webshop uiterst veeltalig. De manager van Customer Services Veronique van Dijk heeft ook aangegeven dat Noppies onwijs veel optimistische reacties krijgt van de wederverkopers.