Overal zijn banken druk bezig bijgewerkte en geconsolideerde IT systemen te evalueren in een poging hun LOs, AEs en RMs effectiever en efficiënter te maken. Banken hebben geen andere keus dan zich aan te passen aan wisselende omstandigheden op de markt en zich te focussen op het bereiken van operationele kwaliteit met behulp van betere technologie, zoals CRM.
Door de integratie van Customer Effective: Banking CRM platform met Core Banking, LOS en BI tools, zijn banken nu in staat hun verkooppersoneel te voorzien van beter toegankelijke, cliënt- en account gegevens. Over het algemeen geeft de geconsolideerde, verrijkte data in CRM bankiers en branchemanagers een enkele versie van de waarheid, teneinde betere cliëntservice te leveren, evenals het ontdekken en nastreven van de cross-selling, segmenteren en de focus op meer winstgevende relaties. Customer Effective: Banking CRM platform zorgt verder ook voor een betere risicivermindering voor de banken.
Regelgedreven CRM werkstromen kunnen bovendien zelfs worden ontwikkeld om leningsofficieren en creditanalisten te waarschuwen voor ondermeer de looptijd van de lening, vernieuwing of tariefaanpassing. Met deze waardevolle informatie zijn bankiers nu in staat effectief te plannen teneinde toegevoegde waarde, expertise en een hogere kwaliteit van de dienstverlening te bereiken. Dit voorgaande zorgt ervoor dat klanten hun kritische mijlpalen en financiële doelen kunnen bereiken.