Selecteer een pagina

Het CRM Marketing Centre heeft een goed artikel geschreven over mailings en CRM. Hoe zet je een campagne op en wat kost het… een aanrader. Leer hoe u wijzer mer CRM omgaat en dankzij CRM wijzer wordt.

“Net als u worden ook wij dagelijks bestookt met folders, e-mails, telefoontjes enzovoort, van campagnevoerende bedrijven en u zult er ongetwijfeld op een soortgelijke wijze mee omgaan als wij. Omdat leadgeneratie echter ons vak is, bekijken we veel dingen nauwkeurig, want je bent nooit te oud om wat te leren.”

“Dat telefoontjes met het verzoek om de algemeen, financieel of commercieel directeur aan de lijn te krijgen schipbreuk leiden op onze first line support en de rest rechtstreeks het ronde archief in gaat, zal u niet verbazen. Graag wil ik er twee voorbeelden uithalen, waaruit blijkt dat het slachtoffer van een dergelijke campagne steeds vaker profiteert van dergelijke acties en dat tevens illustreert dat het effect van veel marketing- en verkoopcampagnes momenteel zelfs tot een negatief resultaat leiden.”

“Als u overweegt een campagne in samenwerking met een reclame- of marketingbureau op te starten is het interessant om u af te vragen of de tactieken van de vorige eeuw nu nog wel werken.”

Mailing op de mat

“We kregen een folder van een  bedrijf met een aanbod voor het leasen van personeel. De folder was op naam van de directeur. Gezien het aanbod constateerden we dat we als suspect misschien net behoren tot de top 100.000  van deze aanbieder, zodat we ervan uit mogen gaan dat de aanbieder dringend verlegen zit om business en dat we dus kunnen profiteren van zijn honger naar business.”

“Aangezien deze aanbieder voor ons echter een perfecte klant zou zijn, hebben we uiteraard gereageerd via de antwoordkaart. Men had dit dus goed geregeld, want zo’n antwoordkaart kun je terugsturen via een antwoordnummer en dus kostte het niet eens een postzegel, en daar hebben we dan ook dankbaar gebruik van gemaakt.”

“Waarschijnlijk worden we binnenkort nagebeld door een call centre en we zullen zeker ingaan op hun aanbod om met één van hun eigen mensen eens langs te komen. In dat gesprek zullen we deze account manager zwaar frustreren door hem erachter te laten komen dat we niet geïnteresseerd zijn in zijn dienst, dat het belachelijk is dat hij ons überhaupt heeft aangeschreven en dat het nog belachelijker is dat hij daadwerkelijk is langsgekomen. Waarmee we zonder noemenswaardige inspanning voor onszelf de kans gecreëerd hebben om onze dienst onder de aandacht te brengen bij een klant, die overduidelijk een behoefte heeft.”

Lees dit artikel verder op CRM Marketing Centre en zie dat CRM u wijzer maakt als u het goed gebruikt.
Bron: CRMcentraal