Selecteer een pagina

Vijf van de elf categorieen in het Field Sales Event waarvoor onlangs de prijzen werden uitgereikt gebruikt de BIOS CRM-toepassing van Letech voor buitendienstmedewerkers.

Het Field Sales Event kent 11 categoriën. In de categoriën Kruidenierswaren overig; Zoetwaren en snacks; Dranken; Drogmetica, schoonmaak- en onderhoudsartikelen en Non-Food scoorden resp. H.J. Heinz, PepsiCo International, H.J. Heinz (voor het merk De Ruijter), Procter & Gamble en Mars Nederland een plaats in de Top 3.

Het onderzoek -onder supermarkten groter dan 400 vierkante meter vvo- dat aan de basis ligt van het Field Sales Event wordt uitgevoerd door Integron, een consultant gespecialiseerd in prestatieverbetering. Hierbij worden de verschillende schapverantwoordelijken gevraagd een buitendienst te beoordelen op de aspecten als professionele uitstraling, klantgerichtheid, kennis van zaken en category management, het aanbieden van acties, geven van de juiste informatie en het nakomen van afspraken.

Volgens Ludwig Eggenhuizen van Letech is het van cruciaal belang wanneer buitendienstmedewerkers direct, bij de klant over de juiste informatie kunnen beschikken en aan de hand daarvan %u2013indien nodig- adequate actie kunnen ondernemen. Dat kan omdat naast de standaard CRM-elementen in BIOS ook formule- en assortimentsbeheer, ordermogelijkheden, ruimte voor kenmerken, account management, urenverantwoording, declaraties, klanthistorie, verkoopacties, klantinformatie, productinformatie, marktinformatie, orderadministratie, gespreksnotities, enquetemogelijkheden en schappenplanmanagement kan worden bijgehouden. Aan de laatste versie van BIOS is inmiddels een routeplanner en een marketing dashboard toegevoegd. Via gsm of Internet is directe communicatie met de centrale server op het (hoofd-)kantoor mogelijk. Op die manier kan snel worden ingespeeld op de situatie per klant. Dat is van belang omdat een product of actie in het ene gebied anders kan scoren dan in een ander deel van het land.

Bronnen: CRMCentraal.nl & Letech