SalesManager 5.0 is opgebouwd uit diverse functies die gemakkelijk aangepast kunnen worden aan een bepaalde gebruiker of gebruikersgroep. Normaal gesproken zal een klant gebruik maken van 90% van de standaard functies van SalesManager 5.0. De overige 10% wordt in overleg ontwikkeld door de klant zelf, een derde partij of SalesManager. Overbodige functies worden simpelweg onzichtbaar gemaakt, zodat deze niet leiden tot verwarring over de in te vullen velden voor de uiteindelijke gebruikers. In een later stadium kunnen de vervallen functies altijd weer actief gemaakt worden.
Relatiebeheer
Alle basisinformatie over een klant wordt hier opgeslagen.Er is geen limiet aan het aantal velden gesteld waarmee kan worden geselecteerd. Daarnaast kunnen zoekcriteria gemakkelijk aangepast worden.
Personen en individus
Het SalesManager 5.0 model ondersteunt niet alleen het business-to-business verkoopmodel maar ook het business-to-consumer model. Een persoon kan tevens een werknemer zijn van een bedrijf of diverse rollen vervullen bij verschillende bedrijven (bijv. een consultant, lid van een commissie). De duur van de rol kan ook worden ingevuld, zodat freelancers, gedetacheerden en personen die op projectbasis werken overzichtelijk worden weergegeven.
Agenda en activiteitenplanning
SalesManager 5.0 ondersteunt een GroupWare of teamaanpak voor agenda management. Gebruikers van SalesManager 5.0 kunnen activiteiten inplannen voor zichzelf of voor collega’s (indien zij hier toestemming voor hebben). De agenda, e-mail, contactpersonen en de “to-do’s” kunnen worden gesynchroniseerd met Microsoft Outlook, Groupwise en Lotus Notes.
Opportunity Management
SalesManager 5.0 biedt ongekende opportunity-management faciliteiten. Verkooptrajecten kunnen gevolgd worden vanaf de eerste aanvraag tot en met de geleverde order.Alle contacten die hiermee samenhangen, inclusief alle gestuurde documentatie, worden geregistreerd in het systeem. Op deze manier wordt het mogelijk forecasting en “orders in de pijplijn” zichtbaar te maken.
Per opportunity kunnen uiteraard producten of diensten vanuit de productendatabase gekoppeld worden. Vastgelegde informatie kan met sjablonen uit de SalesManager documentendatabase samengevoegd worden tot een offerte met behulp van Microsoft Word.
Documenten Beheer
SalesManager 5.0 biedt een compleet Document Management Systeem. Alle documenten, zoals Word documenten, Excel spreadsheets of PowerPoint presentaties worden opgeslagen in de SalesManager database. Een groot voordeel hiervan is dat bij verschuivingen/verplaatsingen van de netwerklocatie, het document altijd terug te vinden is. U kunt uw eigen bibliotheek samenstellen uit reeds bestaande digitale documenten. CommsManager zorgt voor synchronisatie van documenten naar de laptopgebruikers.
SalesManager 5.0 biedt integratie met Microsoft Outlook, Groupwise en Lotus Notes E-mail systemen.De schermen van uw E-mail programma zijn in SalesManager 5.0 geïntegreerd, zodat u niet tussen twee applicaties hoeft te switchen. Tevens kan men agendapunten, contacten en E-mail synchroniseren, zodat men de laatste informatie op een Pocket PC ter beschikking heeft en agendapunten via deze systemen in kan plannen.
Product Management
Alle bedrijven verkopen producten of diensten. Of het nu een klein onderdeel is van een machine, een kant-en-klaar product of een dienst; binnen SalesManager wordt het als een product gezien. SalesManager 5.0 biedt een uitgebreide productkaart voor handelsbedrijven, maar biedt ook de mogelijkheid om “contracten” en “beschikbaarheid” te beheren en te matchen voor consultancy- en detacheringorganisaties.
Rapportage
SalesManager 5.0 biedt u uitgebreide rapportagemogelijkheden. Alle rapporten zijn opgebouwd met Crystal Reports van Crystal Decisions. Crystal Reports wordt standaard meegeleverd als onderdeel van SalesManager 5.0 Enterprise Edition. Hierdoor kunnen klanten ook zelf de standaard rapporten aanpassen en nieuwe rapporten creëren.
Selecties
De mogelijkheid om selecties te kunnen maken uit potentiële klanten of personen vanuit de database is van groot belang! Op alle business-objecten, inclusief de door uzelf gedefinieerde objecten, kan geselecteerd worden met logische operatoren als ‘en-of’. Hierna kunnen deze lijsten gebruikt worden als basis voor E-mail-, fax-, DM- of telefooncampagnes (mailingen) om nieuwe verkoop te genereren.
Bronnen: CRMcentraal & SalesManager CRM 5.0