Visser & Smit Hanab is een bouwbedrijf met verschillende specialismen en een dochter van VolkerWessels.De organisatie bestaat uit een vijftal autonome afdelingen met gezamenlijk zo’n 1.450 medewerkers. Het gaat daarbij enerzijds om externe informatie (markt en klanten), anderzijds om informatie die reeds in het bedrijf aanwezig is. Voor Visser & Smit Hanab tijd om deze informatiestroom te optimaliseren en kanaliseren met behulp van een Customer Relationship Management (CRM)systeem.
Uiteindelijk viel de keuze van Visser & Smit Hanab op de CRM oplossing van Microsoft, Microsoft CRM voor de bouw, en implementatiepartner ACI. Microsoft CRM voor de bouw voldoet ruimschoots aan alle eisen en wensen die wij als bedrijf hebben gesteld. Bovendien bleek uit proeftuin-sessies waarin verschillende aanbieders werden vergeleken, dat onze key-users de Microsoft oplossing het meest gebruikersvriendelijk vinden, een essentiële voorwaarde voor de gebruikersacceptatie.
“In ACI vond Visser & Smit Hanab een deskundige partner die door hun jarenlange ervaring in de bouw- en installatiebranche dezelfde taal spreekt. Hierdoor was ACI in staat om tijdens het implementatietraject waardevolle aanvullingen te doen om de software naadloos aan te laten sluiten op onze commerciële bedrijfsprocessen”, aldus Ingrid van Schelt, Marketing Manager bij Visser & Smit Hanab
Visser & Smit Hanab startte met een gefaseerde uitrol van de software. In de toekomst zullen wij bijvoorbeeld ook een koppeling met ons ERP-systeem gaan realiseren. Daarnaast onderzoekt Visser & Smit Hanab de effectiviteit van de mogelijkheid om automatisch bouwberichten in te lezen. Gelukkig is Microsoft CRM voor de bouw hier al op voorbereid!
Bron: ACI