Selecteer een pagina

Oxxio, de vierde energieleverancier van Nederland, ontvangt post vanaf nu digitaal via BancTec. Dit IT-bedrijf zet alle post om in digitale documenten en koppelt deze aan het juiste digitale klantdossier. Hierdoor is de post direct beschikbaar en hebben alle relevante afdelingen tegelijkertijd toegang tot een compleet klantdossier. Oxxio heeft met deze oplossing de primeur voor Nederland. De BancTec-oplossing is ontwikkeld op basis van geavanceerde digitale postkamers die eerder al in Denemarken en Duitsland zijn geleverd.

De digitale post geeft Oxxio meer controle op het postproces. Zo kunnen brieven nu binnen 24 uur in behandeling worden genomen, terwijl hier voorheen tien werkdagen overheen gingen. Deze verbetering van de doorlooptijd zal naar verwachting een positief effect hebben op de klanttevredenheid bij Oxxio.

“De BancTec-oplossing sluit naadloos aan bij onze omgeving die steeds meer digitaal wordt”, aldus Kees-Jan Bus, CEO van Oxxio.

Michel van ’t Holt, General Manager BancTec Nederland: “Wij zijn verheugd deze geavanceerde oplossing nu ook in Nederland in te kunnen zetten.”