Tijdens het evenement CRM in 1 Day, gaf Rene Jansen van Erasmus Leven een presentatie over de manier waarop Erasmus Microsoft CRM inzet. De presentatie werd door de aanwezigen erg gewaardeerd omdat Rene vooral inging op de praktische kanten van CRM en de pragmatische manier waarop Erasmus met het systeem omgaat.
Erasmus Verzekeringen is sinds 2007 een volle dochter van Delta Lloyd. In 2009 is een reorganisatie doorgevoerd, waarbij de focus van Erasmus uitsluitend op levensverzekeringen ligt. Deze worden via tussenpersonen in de markt gezet. De directe klanten van Erasmus zijn daarmee tussenpersonen en niet de eindklanten. Met inzet van Microsoft CRM heeft Erasmus meerdere marketngcampagnes gerealiseerd, die tot doel haden het contact met de klant te verbeteren en te zorgen voor een beter klantbeeld.
In plaats van het schieten met hagel zoals dat vroeger gebeurde, heeft Erasmus nu zijn klanten gesementeerd en doelstellingen per segment opgesteld. Met CRM worden nu die segmenten op maat bediend middels afgestemde bedieningsconcepten. Dat leidt tot aanzienlijk meer efficiency en effectiviteit aan de ene kant en een grotere klanttevredenheid aan de andere kant. Ondanks het feit dat Erasmus CRM nog relatief korte tijd gebruikt, zijn nu al meetbare resultaten behaald, omdat gestuurd wordt op werkelijke data.
Erasmus ziet terugkijkend op de eerste campagnes al werkelijk resultaat, hetgeen tot een steeds betere acceptatie van het systeem door de gebruikers leidt. Het motto van Erasmus is: zoveel mogelijk in CRM en met CRM. Dat vraagt om discipline en consequent gebruik. Dat is en blijft een van de grootste uitdagingen bij CRM implementaties.