Internetbureau Colours heeft de nieuwe website van Oxfam Novib gerealiseerd; een doorvertaling van de online strategie naar een corporate website. De visuele identiteit is ontwikkeld door Fabrique.
De website is het primaire online kanaal voor donateurs, vrijwilligers en diverse professionele marktpartijen. Centraal op de nieuwe website staat het bieden van attractieve informatie over alle Oxfam Novib projecten wereldwijd. Daarnaast heeft online verkoop, het online doneren van geld en tijd en het stimuleren van online aankopen in de Oxfam Novib webshop, een belangrijke plaats op de website.
Gebruikersgemak voor webredacteuren
Projecten op de Oxfam Novib website worden ingevoerd uit het back-office systeem, verrijkt met content uit het content management systeem Smartsite, en vervolgens realtime gepubliceerd op de Google Maps kaart. Daarnaast is het voor webredacteuren eenvoudig om verschillende media typen toe te voegen en zo het project te illustreren. Donaties worden getracked in Google Analytics middels funnels en het gedoneerde bedrag wordt direct bijgewerkt in een grafische donatie maatstaf. Er worden diverse externe bronnen op de site ontsloten waaronder een twitterfeed (met geluid!). Alle website elementen zijn redactioneel aanpasbaar.