Selecteer een pagina

Mamut is producent van ondermeer ERP- en CRM-oplossingen voor het MKB. Over twaalf maanden wil het bedrijf 1 miljoen gebruikers bedienen met software én hosted diensten.
 
In 1986 richtte de Noor Eilert Hanoa, slechts 15 jaar oud, zijn eerste eigen IT-bedrijf op. Acht jaar later werd dit Mamut Software. Nog eens tien jaar later – in 2004 – vond de beursgang plaats en sindsdien is het bedrijf regelmatig in de pers te vinden. Mamut maakt ERP-, CRM- en webgebaseerde producten en richt zich speciaal op kleinere ondernemingen.

Het gaat goed met Mamut. In dertien jaar tijd heeft Mamut 300.000 klanten in zestien landen voor zich weten te winnen en binnenkort introduceert het bedrijf het Mamut Business Platform, een platform dat alle Mamut-toepassingen en hosted diensten met elkaar verbindt. Daarmee hoopt Mamut binnen twaalf maanden op één miljoen gebruikers te komen. Baaz.nl sprak met Dave Kroder, Country Manager bij Mamut, over zijn bedrijf en deze uitdaging.

Business Platform
“Mamut Business Platform is het belangrijkste onderdeel van de ambitie van het bedrijf om 1 miljoen geregistreerde gebruikers te hebben binnen twaalf maanden,” vertelt Kroder. “Het platform is een flexibele oplossing gebaseerd op Mamut’s Business Software gecombineerd met hosted services en producten van derden. In de tweede helft van 2007 zal het gelanceerd worden in verschillende landen in Europa, waaronder Nederland.”

SaaS
2007 is nog lang niet voorbij, maar ‘SaaS’ – Software as a Service –  maakt een goede kans om kreet van het jaar te worden. Bij de discussie over SaaS staan er twee groepen tegenover elkaar. De traditionele softwareleveranciers, waar software lokaal wordt geïnstalleerd en de leveranciers die de software ‘webbased’ aanbieden. Mamut gelooft echter dat het aan de gebruiker moet zijn om op elk gewenst moment te kunnen kiezen of ze de software via internet of lokaal geïnstalleerd willen gebruiken, om zo het beste uit de software te kunnen halen.

Lees artikel verder op Baaz.nl
Bron: CRMcentraal