Selecteer een pagina

SDL, de toonaangevende leverancier van Global Information Management-oplossingen, maakte recentelijk bekend dat de Belgische verzekeringsmaatschappij DVV haar nieuwe website www.dvv.be en www.lap.be heeft gelanceert op basis van het Web Content Management (WCM)-platform SDL Tridion®.

DVV is eind november 2009 begonnen met een selectieprocedure voor de vervanging van haar bestaande Content Management System (CMS)-infrastructuur, die niet langer voldeed aan de snel veranderende behoeften van de maatschappij. DVV had een nieuw CMS-platform nodig om aan haar hoge standaards voor ondersteuning van en informatie voor de detailhandel, het bedrijfsleven en non-profitorganisaties te kunnen blijven voldoen.

DVV koos SDL Tridion, het door Gartner en Forrester verkozen als toonaangevende leider van WCM-syteem, voor de uitbreiding van de functionaliteit van haar website. Dit zeer schaalbare platform werd geselecteerd vanwege het gebruiksgemak, dat sit-eigenaars in staat stelt de inhoud snel aan te passen zonder dat ze tijd hoeven te besteden aan lay-out en ontwerp. Er is nau samengewerkt met consultancyparter Sopra, die verantwoorlijk was voor de technische implementatie. De nieuwe websites zijn www.dvv.be en www.lap.be

Rasschaert, lid van het directiecomité van DVV, legt uit: “Onze oude site kon het snelle tempo waarin veranderingen op de verzekeringsmarkt plaatsvinden, niet meer bijhouden. Wij hebben duidelijk een meer op e-marketing gerichte strategie nodig, en onze intern ontwikkelde technologie was daar niet geschikt voor. Het nieuwe SDL Tridion-platform maakt, als component van de organisatie, deel uit van ons langetermijnplan. De modulaire aspecten, waaronder de mogelijkheid een uitgebreide e-marketing-functie toe te voegen, een nieuwsbrief te lancereren en snel sites op te zetten, beantwoorden aan onze ontwikkelbehoeften.”