Selecteer een pagina

transavia.com baseert sinds kort een groot deel van haar marketing intelligence-activiteiten op de marketingdatabase en data-analyse oplossingen van Alterian. Deze keuze is een belangrijke stap in de verdere professionalisering van haar klantbenadering. Om de strategie te ondersteunen, wil het bedrijf tijdens de gehele customer lifecycle relevante klantcontactmomenten signaleren en daar concrete marketingacties aan koppelen. Met de keuze voor Alterian kan de luchtvaartmaatschappij actuele gegevens uit verschillende systemen en kanalen snel in een marketingdatabase integreren. In combinatie met krachtige tools voor klantsegmentatie en data-analyse is de marketinginformatie bovendien snel te vertalen naar specifieke en relevante interactie met klanten.

Paul Jansen, Manager Marketing Intelligence bij transavia.com: “Alterian is zeer goed in staat om de complexiteit en dynamiek van onze activiteiten goed vast te leggen. De focus ligt in eerste instantie bij datamanagement en -analyse. We zullen geleidelijk meer bronnen gaan inzetten om klantprofielen verder te verfijnen. Als we de data goed op orde hebben, is het eenvoudig om gegevens vanuit verschillende perspectieven te benaderen. Afhankelijk van het contactmoment zijn er meerdere ingangen, bijvoorbeeld gegevens over boekingen en passagiers. Door snel analyses en selecties te maken, kunnen we adequaat inspelen op specifieke klantbehoeften, bijvoorbeeld met relevante aanbiedingen.”

“De persoonlijke klantbenadering die transavia.com voor ogen heeft, sluit naadloos op onze strategie waarbij we onze klanten helpen om customer engagement te realiseren”, zegt Hayo Baas, Business Solutions Consultant bij Alterian. “Door alle klantgegevens slim te combineren en snel goede profielen samen te stellen, kan transavia.com effectiever relaties met klanten opbouwen. Bovendien leveren de resultaten van deze gerichte marketingactiviteiten weer waardevolle input voor toekomstige activiteiten. Op die manier leidt customer engagement niet alleen tot een betere klantrelatie op de korte termijn, maar biedt het ook een stevige basis voor succes op de lange termijn. ”