GX Software melde recentelijk de algemene beschikbaarheid van standaard e-commerce capaciteiten binnen haar Web Content-, Traffic en Conversie oplossing. Bedrijven kunnen hiermee aanvullende producten en diensten via de bedrijfswebsite verkopen, nieuwe online omzet genereren en de ervaringen en betrokkenheid van klanten vergroten. De nieuwe e-commerce capaciteiten vergroten de GX Web Content-, Traffic- en Conversie oplossing door transacties, catalogus management, order management en online betalingen toe te voegen aan de reeds beschikbare functies voor anonieme bezoekers profielen, personalisatie en het gericht aanbieden van informatie aan specifieke doelgroepen. Op deze manier kunnen bedrijven een vloeiende bezoekerservaring en nieuwe online omzetten creëren.
Online marketing en e-business professionals kunnen nu op hun website relevante producten of diensten promoten aan specifieke bezoekersegmenten en een eenvoudig aankoopproces faciliteren. Een volwaardige webwinkel etalage kan aan de bedrijfswebsite worden toegevoegd zodat bezoekers tijdens de aankoop eenvoudig kunnen bladeren in alle producten of diensten inclusief zoeken en filteren op basis van eigenschappen zoals prijs, kleur of productsoort.