Een nieuwe kijk op marketing bij Stichting SAM
“Stichting SAM is een ideële organisatie die zich ten doel stelt therapie aan te bieden aan kinderen met het syndroom van Down of een autistische stoornis. De therapie vindt plaats ondersteund door interactie met dolfijnen. Door het groeiende belang van fondsenwerving en het groeiende aantal sponsoren en donateurs ontstond de noodzaak om in een relatieinformatiesysteem te investeren. We moeten het immers net als ieder bedrijf vooral van onze bestaande sponsoren hebben. We hebben verschillende pakketten bekeken en hebben ook de infosessie van WinRIS Nederland bezocht. Wat mij in die infosessie direct opviel, is dat het WinRIS niet gaat om de techniek, maar om de klant en zijn marketing- en verkoopproces. Ik ervaar Aschwin Geerts dan ook meer als een marketingconsultant dan als een CRM-verkoper. Hij komt met voorstellen hoe we optimaal van onze samenwerking gebruik kunnen maken. Hoe we marketingacties kunnen ontwikkelen waar we allebei wat aan hebben. WinRIS vervult in de aansturing van die acties een belangrijke rol. Onze gebruikers zijn tevreden over de gebruikersvriendelijkheid van WinRIS. Voor onze organisatie is het belangrijk dat we WinRIS op iedere plek en op ieder moment via het internet kunnen aanspreken. De infosessie was voor Stichting SAM een goede manier om kennis te maken met de mensen achter WinRIS en hun marketingfilosofie. Omdat er meerdere potentiële afnemers van WinRIS in de zaal zitten hebben wij onze verwachtingen en wensen ook nog kunnen toetsen en bijstellen.”
Bronnen: CRMcentraal & CRMkiezen.nl & WinRIS