Selecteer een pagina

ASR Nederland, één van de grootste verzekeraars in Nederland, is overgegaan op een nieuwe automatiseringsoplossing voor het ondersteunen van het complete inkoopproces. De financiële dienstverlener werkt in dit project samen met partners Logica en ESIZE.

Met de nieuwe IT-oplossing worden onder meer de verplichtingenadministratie en de contractendatabase geautomatiseerd. Het doel van het project is om te komen tot een uniform en centraal inkoopproces voor de merken die vallen onder ASR Nederland: ASR Verzekeringen, ASR Vastgoed, ASR Pensioenen en De Amersfoortse.

De voordelen die ASR Nederland verwacht te behalen met het nieuwe systeem zijn (in)directe kostenbesparingen en efficiency in de verschillende processen van bestellen en factuurafhandeling. De nieuwe oplossing geeft inzicht in leveranciers en contracten voor de gehele organisatie. Zo kan ASR Nederland in de toekomst meer overkoepelende contracten sluiten met minder leveranciers. Wat resulteert in kostenbesparing. Ook de efficiëntere afhandeling van facturen levert een verlaging op van indirecte kosten. Daarnaast is ook de grotere transparantie en voorspelbaarheid in kosten een winstpunt voor ASR Nederland.

“We zijn er in geslaagd om een redelijk groot project met een grote businessimpact binnen planning en budget op te leveren”, aldus Rein van Vugt, Directeur Centrale Inkoop & Contractmanagement van ASR Nederland. “Het is goed om te zien hoe we gaan bijdragen aan het vergroten van de efficiëncy van de bedrijfsprocessen en een goede bijdrage gaan leveren aan de kostenreductie. Daarnaast brengen we het aantal leveranciers met een factor 10 naar beneden.”