Selecteer een pagina

ANWB/Hulpverlening biedt ondernemers assistentie op hoogwaardig niveau bij pech onderweg. Naast de dienstverlening aan Wegenwachtleden biedt ANWB/Hulpverlening een groot aantal diensten voor reis -, zorg – en motorrijtuigverzekeringsmaatschappijen, leasemaatschappijen, importeurs, autofabrikanten en touroperators. Bovendien biedt de Hulpverleningsdivisie diensten aan bedrijven in het MKB-segment. Deze twee clusters van organisaties vormen voor ANWB/Hulpverlening de Zakelijke Markt.

Om haar concurrentiepositie in de markt verder te versterken heeft de directie van ANWB/Hulpverlening de focus gelegd op het winstgevend maken van de gehele contractenportfolio van de zakelijke markt divisie, het realiseren van groei in deze markt en het verhogen van de medewerkertevredenheid van de marketing en verkoop afdeling.

Reden voor ANWB/Hulpverlening om dit professionaliseringsproject te starten:
Paul S. Sanders, ten tijde van het project adjunct directeur Zakelijke Markt ANWB/Hulpverlening vat het als volgt samen: “ANWB/Hulpverlening streeft ernaar in te spelen op specifieke behoeften van haar klanten door haar dienstverlening op het gebied van mobiliteit volledig hierop af te stemmen. Deze toegevoegde waarde moet in alle contacten met de klant naar voren komen. Er was – kort gezegd – een omslag nodig van een product- naar een klantgerichte benadering.”

CRM Excellence heeft bijgedragen aan de implementatie van CRM

De nieuwe commerciële organisatie van de ANWB/Hulpverlening Zakelijke Markt is per 1 juni 2006 een feit geworden. Niet alleen de organisatiestructuur, maar ook de gedefinieerde processen waarbij de klant centraal staat, zijn geïmplementeerd. Sanders: ”Door de professionele opzet van onze commerciële organisatie is het mogelijk om onze concurrentiepositie in de markt te verdedigen en zelfs uit te bouwen. Door de inzet, professionaliteit en het communicatief vermogen van CRM excellence® is het gelukt in korte tijd belangrijke procesverbeteringen in onze organisatie te realiseren.”

Lees hele CRM Excellence Case
Bron: CRMcentraal