Selecteer een pagina

Onlangs heeft FIQAS Siftware B.V. de Adapt 2.5 uitgebracht. Met deze oplossing komen zowel de gebruikers als de beheerders van vragenlijsten steeds beter aan hun trekken. Deze laatste versie van het geavanceerde ERP-systeem Adapt®, biedt namelijk weer vele verbeteringen, ook in de  vragenlijstfunctionaliteit.

Professionals die rechtstreekse contacten onderhouden met relaties en cliënten kunnen op een gemakkelijke en correcte manier de gegevens invoeren die ze verzamelen tijdens deze contacten. Bij de FIQAS klanten die Adapt® inzetten voor hun dagelijkse processen, is dit bijvoorbeeld het geval bij artsen in een spreekuur- of keuringssetting. Zo kunnen zij hun cliënten op een gestructureerde manier vragen kunnen stellen en de antwoorden vervolgens snel en foutloos in het Adapt® systeem verwerken. Ook applicatiebeheerders willen hun vragenlijsten eenvoudig en efficiënt kunnen aanmaken en onderhouden.

Vragenlijsten in Adapt® zijn eigenlijk schermen waarop invoervelden op een overzichtelijke manier worden gepresenteerd. De invoer van de gegevens wordt geregeld door de systeeminstellingen die door de applicatiebeheerder zijn aangebracht. Hierdoor worden de gegevens uiteindelijk correct geregistreerd in de onderliggende databasetabellen.

De toepassingsmogelijkheden van de vragenlijsten en het gebruiksgemak zijn in Adapt® 2.5 opnieuw gegroeid, evenals het beheersgemak. Het maken van de systeem-
instellingen is voor de applicatiebeheerders in Adapt® 2.5 eenvoudiger geworden. Naarmate er meer vragenlijsten zijn opgezet, kan de beheerder dus gebruik maken van steeds meer bestaande vragen en instellingen, en de vragenlijsten steeds eenvoudiger aanpassen aan nieuwe ontwikkelingen. Gebruikers kunnen de vragenlijsten via de reguliere client gebruiken, maar ook on-line. De ‘vraaghistorie’ is hierbij erg praktisch:  een arts kan bij het invullen van een vragenformulier met een cliënt bijvoorbeeld meteen zien welke antwoorden deze eerder op dezelfde vragen gegeven heeft.