Selecteer een pagina

ServiceManager is ontwikkeld om de Service afdeling aan te sturen en te integreren met de andere afdelingen binnen een organisatie. Een monteur kan hiermee per klant zien wat voor service-activiteiten zijn uitgevoerd of nog uit te voeren zijn. Tevens geeft het de service manager inzicht in de installed base, veel voorkomende problemen en onderhoudscontracten met klanten. Via tijd en materiaalregistratie kunnen de kosten worden bijgehouden en onderhoudsbonnen snel een eenvoudig worden aangemaakt. ServiceManager focust dus op:

Installed base management
Configuratie & onderdelen management
Registreren en inzicht in Onderhoudscontracten
Probleem Registratie per product en per klant
Tijd & Materiaalregistratie

Meldingen via ServiceManager
Klachten of storingen worden via meldingen in ServiceManager geregistreerd. Men kan klachttypen, prioriteiten, gradaties enz. vastleggen en aan een service stappenplan koppelen. Via het servicestappenplan worden automatisch acties gegenereerd voor de betreffende servicepersoon. Meldingen blijven openstaan bij de Service dispatcher totdat ze door hem of haar als uitgevoerd worden aangevinkt.
Service Calls ServiceManager
Servicemedewerkers kunnen via Service Calls zien welke storingen verholpen moeten worden bij welke klanten. Tevens kunnen zij zien bij welke Melding de Call hoort, op welke locatie en op welk product een eventuele reparatie moet plaatsvinden.
Document Management in ServiceManager
ServiceManager biedt een compleet Document Management Systeem. Alle documenten, zoals Word documenten, Excel spreadsheets of PowerPoint presentaties worden opgeslagen in de ServiceManager database. Technische documenten zoals tekeningen of specificaties kunnen aan een product of een installatie gekoppeld worden. Een groot voordeel hiervan is dat, bij verschuivingen/verplaatsingen van de netwerklocatie, het document altijd is terug te vinden. U kunt uw eigen bibliotheek samenstellen uit reeds bestaande digitale documenten. CommsManager zorgt voor synchronisatie van documenten naar de laptopgebruikers.
Product Management in ServiceManager
ServiceManager beheert de gehele geschiedenis van alle service contacten rond een bepaald product. Voor een product zijn alle installaties zichtbaar, alle meldingen en Service Calls, bekende problemen, technische documentatie en ook bekende issues voor overleg met productie of R&D.
Service Rapportage in ServiceManager
ServiceManager biedt u uitgebreide rapportagemogelijkheden. Alle rapporten zijn opgebouwd met Crystal Reports van Crystal Decisions. Crystal Reports wordt standaard meegeleverd als onderdeel van ServiceManager Enterprise Edition. Hierdoor kunnen klanten ook zelf de standaard rapporten aanpassen en nieuwe rapporten creëren.

Bron: SalesManager