SAP lanceert de nieuwste versie van haar Customer Relationship Management oplossing: SAP CRM 2007. Naast diverse nieuwe functionaliteiten, heeft SAP CRM 2007 een sterk vernieuwde gebruikersinterface, die de strijd aan kan met de nieuwste online portals. De applicatie is een essentieel onderdeel van de SAP Business Suite en is in samenwerking met toonaangevende klanten en partners ontwikkeld.
Nieuw zijn verder onder meer:
- Flexibele multi-channel customer service. SAP Business Communications Management software combineert communicatietechnologieën en SAP CRM om traditionele callcenter processen uit te breiden over de gehele organisatie, inclusief gedetacheerde medewerkers en experts op welke locatie dan ook.
- Maximaliseren van de waarde van iedere interactie. SAP Real-Time Offer Management software geeft verregaande inzichten in iedere klantinteractie en ieder voorstel om klantrelaties zo winstgevend mogelijk te maken.
- Optimaliseren van marketing en promotionele uitgaven. SAP heeft haar oplossingen voor trade promotions management (TPM) en marketing development funds (MDF) sterk uitgebreid om klanten te helpen zoveel mogelijk rendement te halen uit de promotionele uitgaven, alsmede het verzekeren van een beter inzicht en meer controle op end-to-end budgetten en claims processen.
- SAP CRM helpt op dit moment al klanten, zoals Intel en Adobe, bij het bereiken van een compleet beeld van hun klanten en het verbeteren van groeimogelijkheden en klantervaringen.
Bronnen: CRMcentraal & SAP