AdRoll, een online reformerende advertentiespecialist die o.a. werkt met Facebook, Twitter en Google is het aantal bronnen waar het gegevens verzamelt voor haar platform aan het uitbreiden en potentieel aan het inventariseren waar advertenties weergegeven kunnen worden. De onderneming maakte de aanschaf bekend van Userfoxsoftware, een specialist in e-mailmarketing. De officiële aankondiging moet nog aangeboden worden, maar dit toont wel dat AdRoll probeert te diversifiëren bij de uitbreiding. Hierdoor kunnen meer functionaliteiten aangeboden worden aan cliënten. Reformerende software laat sites en merkenadvertenties weergeven aan gebruikers die eerder sites hebben bezocht die dat merk of bepaalde product aanboden. Het doel van deze software is de kans vermeerderen dat de gebruiker terug zal gaan naar de oorspronkelijke site en verandert van slechts een bezoeker naar een betalend lid. AdRoll geeft aan dat de Userfox softwareovereenkomst meer softwaredata zal aanbieden aan het platform. De Userfox software zal adverteerders op AdRoll’s platform (er zijn ongeveer 10.000) de mogelijkheid bieden om data te verzamelen en te analyseren uit CRM-software, e-maillijsten en andere bronnen zoals mobiele IDs. Userfox software verzendt maandelijks ongeveer 2 miljoen e-mails voor duizenden klanten. Dit wordt voor AdRoll een manier om zijn diensten uit te breiden. AdRoll heeft tot op heden ongeveer 19 miljoen dollar opgebracht middels Peter Thiel, Max Levchin, Accel en anderen.
Aanschaf van Userfox door AdRoll voor uitbreiding van email en CRM softwarediensten
door admin | aug 6, 2014 | Customer relationship management (CRM), ICT, Referenties | 0 Reacties
