CRM idols 2011 is een competitie tussen CRM leveranciers uit Amerika en Europa. In Amerika zijn er 40 bedrijven geselecteerd en in Europa 20. ABCrm is 1 van deze 20 bedrijven. Elk continent zal onderling uitmaken welk pakket de titel verdiend. De bedrijven die mee mogen doen zijn small en medium sized companies. Dus er zullen geen Microsofts, Siebels of Salesforces van deze wereld meedoen. De partijen die wel mee doen zijn vaak kleiner en meer actief op de cutting edge van wat mogelijk is. Bijna allemaal volledig web-based en heel divers in hun aanpak op het gebied van CRM.
De volgende stap is een presentatie van de functionaliteiten van ABCrm en de visie hierachter. Deze presentatie duurt een uur en in het panel zitten 4 CRM prominenten uit Europa en Amerika. Deze zullen 2 finalisten selecteren die door middel van een video zullen gaan uitmaken wie de beste is. Deze video zal vervolgens door een 40’tal experts uit het CRM vlak beoordeeld worden. Ook het ‘publiek’ mag aangeven welk pakket zichzelf uiteindelijk CRM idol 2011 mag noemen. Dit jaar is de eerste editie en de verwachting is dat deze competitie in de komende jaren steeds populairder zal worden.