Selecteer een pagina

Bij de ABN AMRO is sinds kort de Afspraken Management oplossing van Propulsion succesvol geïmplementeerd om de agenda’s van haar buitendienst en kantoren te vullen en te managen op verzoek van haar klanten. Elke dag kunnen klanten via het Customer Contact Center een afspraak maken met een van de adviseurs. Hierbij vullen ca. 2500 ‘bookers’ de agenda’s van 400 Hypotheek-, Your Business Banking – adviseurs en Customer Contact Center adviseurs, waarbij alle bank producten van de Bank verkocht kunnen worden in een face2face- of telefonisch gesprek.

Alle communicatie- en boekingslogistiek wordt door de Propulsion software automatisch geregeld, waardoor de kans op fouten maken kleiner wordt, met als gevolg dat de inhouse call centra minder afzeggingen te verwerken krijgen. Het gebruik van deze Propulsion logistiek is een groot voordeel voor de klanttevredenheid, de klant bepaalt namelijk zelf het tijdstip en locatie van het gewenste gesprek; tevens kan een klant kiezen voor een specifieke adviseur als zij hiermee goede ervaringen heeft. Bij het boeken komt de software zelf met afspraak opties, rekening houdend met regio’s, skills van adviseurs, beschikbaarheid en al geboekte afspraken. Dit leidt tot dichte agenda’s met korte reistijden en veel afspraken per adviseur. Hierdoor heeft ABN AMRO de mogelijkheid op agendavulling per regio te sturen, zodat in regio’s waar de vulling achterblijft, extra leads en afspraken gegenereerd worden.

Deze snelle implementatie van Propulsion voor de doelgroep ABN AMRO Thuis bleek snel succesvol door o.a. de hoge mate van performance (99,9% beschikbaarheid) via Internet; hierbij werd het voorbeeld van ABN AMRO Thuis snel gevolgd door Hypotheken, Your Business Banking en adviseurs binnen de Customer Contact Centers.