Sage Business Solutions, een leidende wereldwijde leverancier van bedrijf beheersoftware, heeft recentelijk aangekondigd dat de Australische Grand Prix Corporatie (AGPC) live is gegaan met Sage ERP Accpac en Sage CRM. De geïntegreerde software wordt gebruikt voor het beheren van het substantiële jaarlijkse budget van AGPC en zal alle data bevatten die gerelateerd zijn aan de zakelijke klantverkopen en sponsor relaties. De software heeft verschillende financiële en klantrelatie management (CRM) pakketten en verscheidende onafhankelijke werkbladen vervangen.
De AGPC is de wettelijke instantie die verantwoordelijk is voor twee van de eerste jaarlijkse motorsportevenementen van Australië: De Formule 1 Australische Grand Prix, die in maart wordt gehouden en de Australische Motorfiets Grand Prix, die in oktober wordt georganiseerd. Als een overheidsagentschap, is accurate en tijdige financiële data essentieel om de AGPC in staat te stellen om strenge financiële rapportage vereisten na te leven. Zakelijke klantdata is even cruciaal aangezien de corporatie een significante hoeveelheid van de winsten haalt uit de verkopen van zakelijke vermaakpakketten en zakelijke sponsorschappen voor elk evenement.
Van oudsher werden verkoopdata en zakelijke contactinformatie onderhouden in een CRM software systeem dat niet in staat was om data te delen met het financiële systeem van AGPC. Dit leidde tot het dubbele handelen van data en incidentele verschillen tussen de twee systemen. De Sage implementatie heeft efficiëntie getoond door de mogelijkheid te creëren om verkoopinformatie rechtstreeks in Sage CRM in te voeren, van waaruit deze automatisch doorstroomt voor facturatie en om het algemeen grootboek in Sage ERP Accpac te updaten.
Jeremy Kann, Algemeen Manager van verkopen en commerciële zaken bij AGPC, zei: “We zijn geen overdreven moeilijke organisatie, maar ze hebben wel een ingewikkelde productcombinatie en een tijdelijke locatie. Dit houdt in dat we de mogelijkheid moeten hebben om ons snel aan te passen en te veranderen. We hebben al heel vroeg besloten dat we een compleet geïntegreerd systeem wilden in plaats van een CRM systeem dat was gekoppeld aan een financieel systeem, omdat we konden zien dat de integratie het gemakkelijker en sneller zou maken voor het verkoop en commercieel team. Het zou verder effectiviteit drijven met Financiën. We hebben voor Sage gekozen, omdat zij ons alles boden wat wij nodig hebben.”
Het project werd beheerd door de zakelijke partner van Sage, Enabling. De eerste fase was dat AGPC live zou gaan met Sage CRM op 1 mei en de tweede was dat Sage ERP Accpac op 1 juli 2012 zou worden ingevoerd. Gedurende het komende jaar zal de AGPC beginnen met de derde en tevens laatste fase van het project: het vervangen van de individuele contact werkbladen en documenten op afdelingsniveau door het CRM systeem beschikbaar te stellen door de gehele organisatie.
Kann vervolgt: “Enabling heeft alles gedaan dat zij had beloofd en heeft het project heel goed beheerd. Alhoewel het nog vroeg is om dit te zeggen, zien wij al vooruitgang in de manier waarop wij te werk gaan, dankzij Sage CRM. Het is een heel positieve ervaring geweest.”