Selecteer een pagina

Flexibele basis voor selfservicefunctionaliteit en toekomstige klantportal

Mediasurface, Europa’s grootste leverancier van Web Content Management Software (CMS), kondigt aan dat Assembléon, internationaal leverancier van Surface Mount Technology (SMT) Pick & Place-oplossingen voor elektronicaproducenten, haar nieuwe website heeft gebaseerd op het contentmanagement-systeem Morello van Mediasurface. De nieuwe Assembléon-website (www.assembleon.com) is onlangs live gegaan en vormt een belangrijk onderdeel van de nieuwe communicatiestrategie van het bedrijf. Eén van de online doelstellingen is dat de website een dynamisch medium moet zijn dat fungeert als het online uithangbord van de organisatie.

In de oude situatie was het publiceren van content op de Assembléon-website en het aanmaken van extra pagina’s lastig en tijdrovend en nauwelijks mogelijk zonder technische hulp. Een nieuw CMS moest daarin verandering brengen. Een andere belangrijke eis aan het CMS was de ondersteuning van meerdere talen, aangezien Assembléon over de gehele wereld actief is en klanten de site dan in hun eigen taal kunnen raadplegen. Morello van Mediasurface voldoet in alle opzichten aan deze eisen.

Gus van der Feltz, marketing director bij Assembléon zegt over de keuze voor Morello: “Morello biedt ons alle functionaliteit en processen om onze huidige én toekomstige online doelstellingen voor een dynamische website te realiseren. Het up-to-date houden van de content is zeer eenvoudig en vastgelegd in een workflow. Verschillende content-eigenaren zoals productmanagers, support-medewerkers en technici leveren zelfstandig content aan. Tegelijkertijd biedt Morello ons een platform voor de toekomst. We beschikken nu over een stabiele, gebruiksvriendelijke en vooral flexibele basis die we naar eigen behoeften en die van onze klanten kunnen uitbreiden.”

De nieuwe site is meer dan een digitale informatiebron voor klanten en prospects. Zo biedt Assembléon ook extra services in de vorm van een online catalogus. Via deze catalogus kunnen klanten zelfstandig online reserveonderdelen bestellen. Op termijn wil het bedrijf deze service verder uitbouwen met een gepersonaliseerde portal voor klanten. Dan krijgen ze via hun gebruikersnaam en wachtwoord toegang tot specifieke informatie. Bijvoorbeeld de onderhoudsgeschiedenis van hun machines of informatie over upgrades. Morello biedt Assembléon de basis om al deze plannen eenvoudig in de huidige omgeving te integreren.

Arjen van den Akker, marketing directeur voor Continentaal Europa bij Mediasurface, voegt toe: “Assembléon is een vooruitstrevend high-tech bedrijf. Dat blijkt ook uit de manier waarop ze hun online activiteiten uitbouwen. Het bieden van meer selfservice aan klanten speelt overduidelijk in op een trend in de markt naar 24/7 dienstverlening. Daarbij wordt handig gebruik gemaakt van reeds aanwezige informatie om klanten beter te kunnen bedienen.”

Over Assembléon
Assembléon produceert en levert Surface Mount Technology (SMT) Pick & Place-oplossingen voor elektronicaproducenten. De P&P-machines zijn robots die componenten op printplaten plaatsen. Het bedrijf is 100% eigendom van Philips, maar opereert volledig zelfstandig. De P&P-oplossingen worden geleverd inclusief applicatieondersteuning, training en services en zijn naadloos te integreren in de productieomgeving van klanten. Klanten van Assembléon zijn actief in de markt voor consumentenelektronica, PC’s en automotive-elektronica, maar ook op gebieden als moduleproductie of industriële elektronica.