Blue Reef is een in Australië gebaseerd bedrijf dat studenten stimuleert om internet op een verantwoorde manier te gebruiken. Volgens oplossingenspecialist Kane Rogers gaf Blue Reef $15.000 per kwartaal uit aan Salesforce licenties, zonder dat het bedrijf er echt voordelen aan had. De bedrijfsaanpak van Blue Reef voor het bijhouden van verkopen, evenals klantrelatiemanagement (CRM), had daarom een totale omslag nodig. Oplossingenspecialist Kane Rogers gaf aan dat Base CRM het gemak, evenals de kracht en flexibiliteit biedt die Blue Reef nodig had. Hij plaatste allerlei verkoopprocessen van het bedrijf over in Base CRM, zonder de ondersteuning van externe deskundigen. De wijziging van de CRM diensten bracht een revolutie teweeg in het werk van het salesteam, waardoor het bedrijf uiteindelijk wel geld kon besparen.
Tegenwoordig geeft het bedrijf minder dan $1000 uit aan Salesforce licenties en heeft het een veel beter CRM systeem. Blue Reef gebruikt Base CRM voor het beheren van de verkoop. Base CRM is een heel simpel systeem waarmee gebruikers veel gemakkelijker kunnen werken. Dankzij de Base CRM vriendelijke aanpak kunnen alle belangrijke verkopen van Blue Reef uitgevoerd worden. Om ervoor te zorgen dat hun data de meest recente is, maakt Blue Reef gebruik van Base CRM voordelen namelijk: automatische gespreksregistratie, complete emailregistratie en taak automatisering.