Selecteer een pagina

Orkaan Sandy had een grote en verwoestende invloed toen het recentelijk door de Amerikaanse Oostkust raasde.

Hoewel elektriciteit en internetdiensten voor meer dan een week waren uitgeschakeld voor honderdduizenden bedrijven en woningen langs de Oostkust, hield slimme technologie planning en aanname van cloud technologieën bedrijven zoals AME Corporatie werkende en in contact met hun medewerkers, klanten en leveranciers kort nadat de storm afnam.

AME Corporatie is een producent en distributeur/leverancier van rubber en plastiek componenten en verzegeling oplossingen met vestigingen in New Jersey en Shanghai, China. Ongeveer vijf jaar geleden had de president en CEO van AME Corporatie het vooruitzicht om te begrijpen hoe cloud computing zijn bedrijf echt een competitief voordeel kon geven en kon helpen zijn bedrijf te redden in geval van natuurrampen zoals Orkaan Sandy. Als er terug wordt gekeken, geeft Dimitry toe dat hij er niet eens aan zou hebben gedacht dat een ramp als Sandy de Oostkust ooit zou treffen.

Dimitry zei: “Toen Sandy ons raakte, zaten we allemaal voor meer dan een week zonder elektriciteit en internetdiensten. Om zaken te verergeren, verloren we ook onze aardgasdienst. Gelukkig hadden we de mobiele telefoondienst nog en konden we onze standaard telefoonlijnen herinstellen naar onze mobiele apparaten die werken met Google Voice, een VoIP dienst die Google in de cloud gebruikt. Onze zakelijke e-mail en kalender, ook gedreven door de Gmail cloud dienst van Google, hield onze communicatie met medewerkers, klanten en leverancier staande.”

Hij voegde toe: “Hoewel onze operaties onder water stonden en geen van de basisdiensten werkte, konden we toch binnen een dag het contact met onze medewerkers en klanten herstellen. De cloud ERP van Acumatica, die ons voorziet van financiële, accounting en distributie applicaties, is 100% gebaseerd op het internet, wat ons in staat stelde het bedrijf draaiende te houden via onze mobiele telefoons.”

AME gebruikt de ingebouwde bedrijf wiki van Acumatica om standaard operatie procedures, werkstroom diagrammen en samenwerking documenten te maken en op te slaan tussen operaties in New Jersey en Shanghai. AME werkt met Acumatica partner SIPD Diensten om Box.com, volledig te integreren. Box.com is de voorkeur cloud gebaseerde documentopslag en samenwerkingdienst van AME. Gabriel Michaud, mede oprichter van SIPD Diensten in Quebec, zei: “Door Acumatica Studio te gebruiken, stelt het ontwikkelingplatform en de bekende tools zoals Microsoft Visual Studio, de krachtige webdiensten en integratiemogelijkheden die worden geboden door Acumatica en Box.com ons in staat om een unieke oplossing te leveren die gebruik maakt van de sterkten van deze twee cloud pioniers en vernieuwers.”

Vandaag de dag denkt CEO Dimitry terug over zijn keuze om al hun bedrijfsoperaties en applicaties over te brengen naar de cloud als één van hun belangrijkste buigpunten in de geschiedenis van het bedrijf. Dimitry voegde toe: “We hebben het overleefd door de grootste natuurramp van de recente geschiedenis en cloud computing maakte dat mogelijk. Ik stimuleer alle bedrijven die willen migreren naar de cloud, niet alleen voor het risico van beperkingen, maar ook voor betere samenwerking, communicatie en productieve tijd. Doe het nu, want je weet niet wanneer er een natuurramp komt.”