De digitale werkplaats is door de jaren heen ontwikkeld. Er was eerst e-mail, daarna kwamen er software hulpmiddelen – in eerste instantie op CD’s aangeleverd – waaronder tijd en aanwezigheid, projectbeheer, CRM, rapportage oplossingen en meer. De opkomst van sociale media platforms hebben gezorgd voor nieuwe mogelijkheden voor samenwerking. Maar tot nu toe hebben kleine en middelgrote ondernemingen geen manier gehad om de kracht van al deze componenten te benutten in een enkel verenigd platform. Bitrix Inc, heeft dat recentelijk veranderd met de lancering van Bitrix24 – het sociale intranet.
Om deze doorbraak evolutie in de digitale werkplaats te creëren, heeft Bitrix meer dan 30 content, samenwerking, rapportage, project, communicatie en beheer hulpmiddelen gefuseerd met een sociaal media-stijl interface. De resultaat is een software pakket, dat gebaseerd is op de cloud, dat kleinere bedrijven kunnen gebruiken om de digitale werkplek compleet te organiseren – vanaf het in- tot het uitklokken. Bitrix biedt een gratis versie voor bedrijven met maximaal 12 medewerkers. Daarmee biedt zij een geweldige reeks hulpmiddelen op een verenigd platform – inclusief CRM functies – en tot 5 GBs aan schijfruimte. Er zijn ook twee betaalde versies die uitgebreide functionaliteit leveren.
Dmitry Valyanow, President van Bitrix, Inc., zei: “Met deze volgende generatie vrijgave biedt Bitrix bedrijven, vooral kleinere bedrijven, de kracht om samenwerking, communicatie en bedrijfsbeheer naar een heel ander niveau te brengen. We hebben tientallen verschillende functies gecombineerd – zoals individuele en groepskalenders, CRM, rapportage, instant messaging en project beheer. We hebben bovendien een uitgebreide toolkit gebouwd in een enkele werkplek, waartoe werknemers vanuit elke willekeurige plek toegang hebben. Gebruikers kunnen een heel bedrijf draaien op basis van Bitrix24.”
Met het programma “Serieuze bedrijfshulpmiddelen op een enkel Sociaal Mediastijl Interface met Bitrix 24” kunnen collega’s communiceren en samenwerken op projecten in real time. Ze kunnen verder bedrijfsdocumenten zoeken en terugvinden, rapportages genereren en bijblijven met de prioriteiten van het bedrijf – alles op één enkel platform. Een voorbeeld van de symbiose van sociale en bedrijfsaspecten is een “ik vind dit leuk” knop om de trend van populaire documenten te vertonen en intranet zoekrangschikkingen te stimuleren en het paren van sociale mediastijl directheid met geavanceerde zoekmachine mogelijkheden. Ondanks de vele functionaliteiten en schaalbare mogelijkheden, is Bitrix24 verbluffend gemakkelijk voor bedrijven om te implementeren en het meteen te gebruiken, aangezien deze was ontworpen met een intuïtief, sociaal media interface dat werknemers en managers instinctief kunnen gebruiken.
Uitgebreide Bedrijfsinformatie is binnen handbereik van gebruikers. Gebruikers kunnen ongewenste e-mail en lawaai verminderen en zich concentreren op de taken die nabij zijn met intern berichtverkeer en documentdeling hulpmiddelen die hen in staat stellen om communicaties en documenten te bezichtigen binnen de context of specifieke taken en groepen. Dit proces elimineert de behoefte om te moeten zoeken naar documenten of communicaties in verschillende applicaties. Het sociale mediastijl interface stimuleert individuele bijdragen terwijl het gebruikers een overzicht biedt over het gehele systeem met de Bitrix24 Activiteitenstroom.
Bitrix24 levert ook een Slim Zoek functie die een snelle en gemakkelijke manier voor gebruikers levert om informatie te vinden die toegankelijk is voor hen. Managers efficiëntie omhoog brengen door gebruiker toegangsrechten aan te maken en werkgroepen te creëren, die kunnen dienen als sub-intranets en die alleen relevante informatie tonen aan elke medewerker. Dit stimuleert betere concentratie voor betere productiviteit.
Gebruikers kunnen projecten en taken bezichtigen in een Grantt grafiek voor een snel overzicht van projectstatus, participatie en einddata. Ze kunnen ook rechtstreeks veranderingen aanbrengen in het grafiekoverzicht, waardoor automatische meldingen worden verzonden naar alle belanghebbenden.
Project, Document en CRM Hulpmiddelen verbeteren Interne Samenwerking Projectbeheer hulpmiddelen waaronder taakdefinitie, overdracht en zowel tijd bijhoudfuncties als document, bericht en discussie opslag op groep- of individueel niveau. Met Bitrix24 kunnen gebruikers presentaties, video’s, documenten en vrijwel elk type file voor groep, bedrijf of privé gebruik uploaden, delen en opslaan. Kalenders, taken en contacten kunnen worden geïntegreerd over verschillende platforms en documenten kunnen rechtstreeks worden gewijzigd door Microsoft Office te gebruiken.
Gebruikers kunnen snel klant, potentiële klant, partner, contact of agent interacties organiseren en opsporen en zij kunnen CRM activiteiten beheren, opslaan en plannen met het krachtige CRM platform van Bitrix24. Hulpmiddelen omvatten rapportages en verkooptrechter beheerfuncties, bedrijfsproces automatisering, analyse functionaliteiten en toegankelijkheidbeheer.
Rapportages, Extranet en Tijd Beheer Hulpmiddelen worden allemaal geboden foor Bitrix24. Verder levert dit bedrijf rijke rapportage functionaliteiten, waaronder Taak Rapportages die een momentopname leveren van de tijd die medewerkers besteden aan zowel specifieke taken of projecten als projectstatus bij aanpasbare intervallen. Omdat het belangrijk is om samenwerking met externe partners te activeren, biedt Bitrix gebruikers de kracht om projecten te creëren via het Extranet.
Er is een gratis plan voor een maximaal van 12 gebruikers en twee betaalde versies die geen gebruikerslimiet hebben. Beide betaalde versies bieden de complete Extranet functionaliteiten. De premium versie biedt kostbare tijd en aanwezigheid hulpmiddelen waaronder een in- en uitklok functionaliteit en rapportage functies die het beheren van de uren, vakantie, zieke dagen enzovoorts van medewerkers gemakkelijk en snel maken.