Selecteer een pagina

Persoonlijke communicatie en minder papiergebruik . Club Med heeft het gebruik van StreamServe, leverancier van Dynamic Enterprise Publishing-oplossingen, uitgebreid. De specialist in all-inclusive luxe vakanties gaat de oplossingen van StreamServe wereldwijd gebruiken voor het samenstellen en distribueren van documenten en promotiemateriaal in meerdere talen. Daarnaast wil de organisatie met deze oplossing het gebruik van papier verder terugdringen.

Club Med groeit internationaal snel, vooral in Azië. Hierdoor was er behoefte aan een document processing systeem waarmee ook lokale agenten en dochterondernemingen eenvoudig documenten aan kunnen passen en af kunnen stemmen op de specifieke wensen en persoonlijke situatie van klanten. Zo is het met StreamServe eenvoudig om standaard documenten automatisch in verschillende talen, waaronder Kanji en andere unicode karaktersets die worden gebruikt in Aziatische landen, te genereren. De distributie van de documenten is vervolgens mogelijk via diverse distributiekanalen zoals per post, fax of via e-mail. Het formaat, zoals PDF of HTML, is aan te passen aan de behoefte van de klant of het doel van de campagne.

Terugdringen papiergebruik
Club Med is actief bij het terugdringen van het papiergebruik. Zo hebben klanten via de website toegang tot alle klantspecifieke documenten. Hierdoor neemt bovendien de klanttevredenheid toe. Hiermee verbetert Club Med ook de efficiëntie van interne processen en worden de kosten verlaagd.

Club Med maakt al sinds 2005 gebruik van de oplossingen van StreamServe voor het centraal genereren, distribueren, archiveren en beheren van documenten zoals correspondentie, registratieformulieren, reisgerelateerde documenten en restitutiebrieven met cheques en waardebonnen. Met deze oplossing is bovendien vergaande personalisatie van al deze communicatie mogelijk. Zo kan een foto van de reisbestemming of reisleider automatisch worden toegevoegd aan reisdocumenten en e-mailberichten.

“Bedrijven wensen in toenemende mate een wereldwijd consistent merkbeleid in combinatie met persoonlijke communicatie,” zegt Chris Stone, president en CEO van StreamServe. “Club Med is een mooi voorbeeld van hoe StreamServe’s document processing en personalisatie software de efficiëntie en winstgevendheid kan verbeteren, en tegelijkertijd ook de klantloyaliteit en retentie verbetert”.

Bronnen: CMScentraal & StreamServe Enterprise Document Presentment