Softwarebedrijf Mirasoft Nederland BV heeft een nieuw contentmanagementsysteem (CMS) ontwikkeld, CMS Logic. Dit systeem is ontwikkeld in nauwe samenspraak met een aantal uitgevers. Doel van CMS Logic is uitgevers te helpen een brug te slaan tussen print- en internetmedia en hiermee rendement te halen uit internet activiteiten.
Directeur Rafael Akopian legt uit: “Uitgevers van tijdschriften, vakbladen en/of nieuwsbladen willen hun klanten en lezers optimaal bedienen. Hiervoor bieden wij oplossingen. Wij helpen internetmedia als distributiekanaal in te zetten ter ondersteuning van de traditionele print.”
Meer omzet door goede content
Uit onderzoek van Mriasoft bij een aantal uitgevers is gebleken dat veel uitgevers ontevreden zijn over de door hen gebruikte contentmanagementsystemen. Akopian legt uit dat veel leveranciers, CMS leveren die er primair op gericht zijn makkelijk content te beheren. “Een eenvoudig te gebruiken CMS is natuurlijk heel belangrijk. Wij vinden echter ook dat de geplaatste content omzet moet genereren.”
“Wij leven in een tijdperk van snelheid. De bezoeker van een website wil zijn informatie snel vinden of online aankopen doen. Onderzoek heeft uitgewezen dat interesse voor een site snel afneemt als er vaak geklikt moet worden om bij het doel te komen. Het heeft geen zin te proberen de bezoeker langer vast te houden door het zoektraject te verlengen of ongevraagde informatie te leveren. Een tevreden bezoeker, is een bezoeker die snel bij zijn doel komt en dan zal hij zeker nog eens terugkomen.”
Meten is weten
Door gebruik te maken van slimme technieken, wordt het met CMS Logic mogelijk om de bezoeker naar zijn gedrag te bedienen. Het gedrag wordt gemeten. De informatie die dat oplevert helpt de eigenaar van de website zijn marketing erop af te stemmen. Webmarketing, E-mailmarketing, interactieve communicatie, doelgerichte marketing, kortom een compleet pakket met marketinginstrumenten die uw (potentiele) klanten en relaties optimaal bedienen. En zo uw business stimuleren.